View Single Post
Old 04-01-2012, 01:40
Wet Sellery Wet Sellery is offline
De Paddock Rookie

Het is de bedoeling dat heel de "leegte" onder het rode motorgedeelte wordt opgevuld :

Verder heb ik aan de achterzijde het gat opengemaakt, hier komt PE-gaas in. Natuurlijk vond Hotwheels het nodig om hier een metalen buis te zetten, waarmee de body wordt vast geschroefd. De metalen buis + het plastic gedeelte heb ik verwijderd en het gat opgevuld :

De uitlaten moeten ook aangepast worden, want zo lijkt het nergens op :

Het is niet makkelijk om iets te scratchen aan de hand van wat foto's. Gelukkig heeft Bburago de Ferrari 360 wél van een complete motor voorzien. Deze heb ik eruit gehaald, hij gaat dienen als voorbeeld om de motor en versnellingsbak voor deze F430 te maken.

De Bburago motor :

Een blokje lego en wat plasticard :

Ik heb de motor en versnellingsbak vergeleken met de foto's van een 1/1 F430. Helaas ken ik niks van motoren, dus probeer ik het zo goed mogelijk uit te leggen. Hotwheels heeft tussen de 2 buizen die bovenop de motor liggen 2 rondjes gemaakt met een geribbelde knop (het zilverkleurige rondje op de foto, deze is van de F430 Challenge Elite). Maar het gat in de versnellingsbak waar dit hoort te zitten zit te ver naar achter (op de plaats waar het gele buisje ligt) :

Dit gele buisje moet dus in het gat komen :

Reply With Quote