Tijd om mijn collectie van wereldkampioenen op 1/24 wat aan te vullen. Komend jaar komen daar (volgens mijn planning) alvast nog Loeb (2010), Gronholm (2000), Makinen (1997) en Auriol (1994). Maar nu eerst de Fiat van W.Röhrl, wereldkampioen in 1980:
Voor referentiefoto's kan ik terecht op
deze site.
Ik gebruik de revelldoos, aangevuld met een PE-setje van Renaissance (Tk 24/202). De wagen wordt zoveel mogelijk oob gebouwd daar ik nog wel een hoop verbouwingen op me wachten zijnde de trailer van Mack, Sheriff, de Mini van Pyck en een tweetal Meganes...
Toch zal die oob weer ijdele hoop blijken...

(zie verder)
Ik ben al enkele weken bezig met dit model. Het is immers vakantie e... Eerst en vooral werd de body geschuurd, geplamuurd (wegens enkele uitschieters) en werden de panellines uitgediept. Dde roosters op de motorkap werden weggehaald omdat er PE voor voorzien is. De motorkap zelf sloot niet mooi aan (wat te groot) en moest aangepakt worden. Ik schuurde de zijkanten wat bij en de onderzijde werd wat vlakker gemaakt. Ook het motorcompartiment verdiende wat aandacht een aanpassingen. In 1/1 modellen heb je daar vaak zo een richel of boordje en dat ontbrak. Omdat ik het model met de motorkap dicht wil bouwen, was dat boordje noodzakelijk om alles netjes te doen aansluiten. Had ik hem open gebouwd, dan ging het boordje ook wel nodig geweest zijn natuurlijk.
Voor:
Na:
Het onderstel had nogal wat last van oneffenheden en sinkmarks. Deze werden weggenomen of opgevuld...
...