View Single Post
Old 08-09-2012, 12:36
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie

Ik ga hier van enkele kanten zwaar de wind van voren krijgen maar er is nog iets al vrije meningsuiting, dus kan en mag ik mijn visie op het hele gebeuren ook even neerschrijven.

Als ik de diverse autosportsites en fora bekijk kan ik me niet van de indruk ontdoen dat enkelen er alleen op uit zijn om de proto's (lees SOT deelnemers) te verheerlijken. Iedere vorm van commentaar of kritiek wordt gepareerd met een niet mis te verstane reactie waaruit blijkt dat zo'n instelling niet erg op prijs gesteld wordt.

Aan de andere kant mag er wel meteen in niet mis te verstade bewoordingen op worden gereageerd op 'het geval WRT', zonder de details te kennen noch het standpunt van het team in de zaak te kennen. Dat doet me denken aan de goedkope reacties die je op vele nieuwssites kan vinden...

De poging om de 24u alsnog enig nieuw leven in te blazen door de inbreng van de proto's kan ik zeker wel appreciëren. Ze maken mij persoonlijk niet superwarm maar ik kan ze wel smaken, al zou ik voor een uistluitend uit proto's bestaande 24u vriendelijk passen. Maar aanvaard ook de kritiek die er kan uit voortvloeien en regeer niet meteen als een gebeten hond, daar schiet niemand mee op.

Waaraan ligt het feit dat de GT's niet massaal zijn komen opdagen? De crisis, een wedstrijd buiten kampioenschap, desinteresse in een evenement dat sinds enkele jaren een stille dood een het sterven is??? Ieder zal zijn eigen mening erover hebben. Voor mij zijn de 24u niet meer wat ze zijn geweest en ik zie het jammer genoeg ook niet meer veranderen. Vroeger was ik het ganse weekend onafgebroken paraat zonder één oog dicht te doen, al ligt het circuit bijna in mijn achtertuin. Het feit dat ik op zaterdagmiddag nu een reactie neerpen zegt voldoende...

Ik vind het vooral frappant dat er niet één GT uit de Supercar Challenge aan de start komt, al stond niets hun in de weg en is de organisatie van Dick Van Elk aanwezig i.v.m. de races van de (Super)Sport divisies. Na het debacle van 2011 enigzins begrijpelijk, daar is een deur die op een kier stond keihard dichtgegooid.

De beloftes die er weer elk jaar aankomen zijn nooit hard gemaakt, maar 'veel beloven en weinig geven doe de zotten in vreugde leven'. Nu lees ik alweer dat er op 50 wagens voor 2013 gericht wordt, o.a. door de 24u te integreren in het SOT kampioenschap. 't Ziet er weliswaar niet verplicht uit om deel te nemen, maar dan gaat er weer druk gelegd worden bij de teams door dubbele punten uit te delen.

We moeten de editie van 2012 nog doorspartelen en er wordt al luidop van 2013 gedroomd... Menig autsportliefhebber droomt al jaren van een echte 24u maar wordt altijd weer wakker met een nachtmerrie. Als ik zie op de livestream van Life!TV hoe massaal de opkomst weer is vrees ik dat velen nog aan het dromen zijn op een terrasje of gezellig in de luie zetel. Er wordt geoogst wat jaren geleden gezaaid is...

Desalniettemin ga ik straks toch een kijkje nemen (mezelf nu al afvragend tot hoe laat ik het ga volhouden) en keer hopelijk niet weer gedesillusioneerd terug.

Last edited by JCE.72; 08-09-2012 at 12:38.
Reply With Quote