Aangezien deze auto van 1972 is kan ik goede referentiefoto's op het internet wel vergeten. gelukkig heb ik wat boeken waar ik het 1 en ander kan terug vinden. Daar was te zien dat de binnen bekleding van de zetels uit stof bestond. Dit heb ik dan ook nagebootst.
staat van de zetels:
afgewerkt met flocking poeder:
Alles aan de body van pe ( gril, lichtunits,bumpers...) werd gedryfit en aangepast waar nodig.
Toch wil ik even verder gaan ivm de B-stijl van de auto.
Eerst werden de randen rondom tot het minimum herleid zodat er niks meer van te zien is eens alles is gemonteerd:
Op het zicht vond ik al dat het voorste raam te lang was in verhouding met het achterste. Op volgende foto is te zien dat de deuropening ook niet overeen komt met het pe aan de B-stijl:
Deze moest een stuk naar voor komen. Ik had het pe aan de deuropening doorgesneden zodat dit al klopte:
Dit zag er al heel wat beter uit. Toch wilde ik nog even zekerheid en haalde er een foto bij en begon te meten .
Het verschil op verschillende foto's was 1,65 als je het voorste raam met het achterste deelde.
Met zo een kleine afwijking kan ik leven. Enkel nog even nadenken wat ik met het ingekort stukje ga doen aan de c-stijl. dit is echt maar een mm en kan dit waarschijnlijk wel toucheren met een beetje verf.
De bumpers werden nog even onder handen genomen. deze waren al in chrome maar dit was echt niet egaal te noemen en ik kon er niet mee leven.
Ik begon ze op te schuren met 400, 800, 1200, 1500
Hier een vergelijking met voor en achter bumper:
Bumpers en ander chrome onderdelen zullen met alclad gespoten worden aangezien ik nu een airbrush ter beschikking heb.