Ik ga de Fourgonette in dezelfde thread bouwen vermits ze toch samen zullen worden geshowd en het zijn tenslotte dezelfde modellen.
Mijn eerste idee voor die Fourgonette was een R4 van de Belgische MP te maken, maar je vindt daar nergens foto's van. Mijn geheugen is nu ook weer niet zo sterk dat ik me ieder detail van die R4'jes herinner zodat ik dit idee maar liet varen. In plaats daarvan zal ik de Renault service auto maken die standaard met de Ebbro doos kan worden gebouwd. Er zal dan wel een diorama worden rond gebouwd, waarbij ook nog wat leuks in de scenery moet worden gescratched.
Enfin, dat is het plan. So let's go.
Sommige bouwers hebben er al over geklaagd, en voor zover ik weet is Fabrice Maréchal de enige die tot nu toe de moeite heeft gedaan om de dingen te laten passen zoals het zou moeten. Als dat klopt, dan ben ik de tweede ...
Als je de motorkap, deuren en achterklep past in de carosserie dan ga je snel merken dat die te klein zijn, en nog geen klein beetje. Geen probleem als je je model open wil showen (wat ik dus doe met de TL) maar het is echt geen zicht als je hem dicht wil bouwen. Mijn eerste werk aan de Fourgonette was dus alles naar de correcte proporties brengen.
Een beetje plasticcard lost dat snel op, Kijk maar op de foto's: