Vervolgens concentreerde ik me op het stuurhuis. Het kit-onderdeel dat dit moest voorstellen leek niet eens op het origineel, dus heb ik het gelaten voor wat het is. Van de ganse stuurinrichting heb ik enkel het cirkelvormig gedeelte van het stuurwiel gehouden. Dus werd een volledig stuurhuis gescratcht, samen met een nieuwe stuurstang, heb ik het centraal deel van het stuur vervangen en werd het dashboard aangepast.
Ziehier het dashboard van een echte MG TC; dit ga ik dus trachten na te bouwen in schaal 1:24. Ik zou ook graag het kersenrode hout willen benaderen.
Alle schakelaars werden weggesneden er werden kleine gaatjes in de plaats geboord waar later nieuwe schakelaars in geplaatst zullen worden. Ik heb ook al een benadering van het kersenrode hout gespoten. Het veel te dikke centrale deel van het stuur werd ook weggesneden en vervangen door overschotjes van foto-ets materiaal.
Nu was het interieur aan de beurt, omdat het kit-onderdeel veel te simpel uitgevoerd was en bovendien nog verkeerd was ook. I heb alle details dus verwijderd en herbegonnen vanaf nul. Eerst werd de panel line gevormd (1), dan werden opbergtassen gevormd met loodfolie (2), vervolgens werden er slotjes gebouwd uit plasticard en metaal (3+4), de pedalen werden opnieuw gevormd uit plasticard en koperdraad (5), de versnellingspook werd aangepast (6) en de handrem eveneens (7).
De bruine onderdelen zijn de enige originele kit-onderdelen die behouden bleven.