Quote:
Originally posted by jan
Toevallig de piloten die niet best gescoord hebben in de GP van Australië
Mocht Coulthard uitgevallen zijn had hij het ook wel aan die HANS toegeschreven.
|
Die piloten hebben inderdaad niet het beste gescoord in Melbourne... Toch was al de kritiek er al voor de teams afreisden naar Australië.
maar als Nick Heidfeld het volgende zegt
Quote:
Ik voel dat het meer gevaar oplevert omdat ik me dan niet de hele race kan concentreren, op den duur begint het pijnlijk te worden met gevolg dat je je concentratie verliest en zo kunt crashen.
|
en nu gaat Rubens omwille van die reden de zandbak in .....
Dan moet een mens die begaan is met de veiligheid zich toch vragen stellen ... Een veiligheidsmaatregel die meer onveiligheid crëert

Het punt van mijn pleidooi ....
- HANS is nu verplicht geworden zonder dat er naar de argumenten van deze rijders is geluisterd (deze kritiek is er nochtans al maanden).
- Je kan deze kritiek (zoals de voorbije maanden zo vaak gedaan is) afwimpelen met argumenten als
- Heidfeld is weer aan het wenen
- in DTM,IRL,...gebruiken ze het toch ook
- Toch is er niemand die al ter dege aandacht besteed heeft aan de problemen/argumenten die deze piloten aanhalen ...
Ik had gisteren een spooky gedachte ... Wat als morgen een piloot (die kritiek had op HANS) zich wegens onverklaarbare reden(concentratieverlies ....) te pletter rijdt ...
- Ligt het concentratieverlies aan het HANS-device? ... Indien Ja, ... Nemen diegenen die het systeem ontworpen hebben (+ diegenen die het verplicht hebben) dan hun verantwoordelijkheid ???
In My Humble Opinion kan je nooit een veiligheidsmaatregel verplichten zolang alle partijen het over eens zijn dat het veiligheidsbevorderend is ...