Wedstrijdverslag Mistery Racing Team
Met goede moed vertrokken naar Wilrijk, en tevens met de intentie om daar in de eerste tien te rijden. Het team bestond uit Bart De Beule, Chris De Beule, Sonja Hensen, Geert Van Der Heyden en Jo Roosen. Bij aankomst verbleekten onze gezichten : de zowat de helft van de aanwezige piloten bleken competitierijders of ex-competitierijders te zijn...wat kwamen we hier eigenlijk zoeken ?
Dankzij Bart Couwberghs, de uitbater van Extreme Kart, beschikten we over een passende stoel, die we na de briefing in allerijl bevestigd hebben. Het bleek een goede oplossing. De kwalificaties verliepen ronduit rampzalig voor ons team en we bevonden ons met een 16de tijd dan ook achteraan op de startgrid. Dit is te wijten aan het feit dat drie van onze piloten nooit reden op dit circuit, en dat we hen dan ook de kans gaven om tijdens de kwalificaties het circuit wat te leren kennen.
En dan was het rekenen geblazen : 5 piloten, dus vier pitstops, maar ook drie tankbeurten... Gelukkig klopte de rekening perfect.
De start werd genomen door Chris De Beule. Die zich een weg naar voor baande tussen het dichte deelnemersveld (18 teams). Chris was supergoed gisteren : hij reed tussen de grote kanonnen zowaar de vierde snelste tijd van de wedstrijd : 45.85 ! Na zijn stint lagen we dan ook reeds op de zesde plaats. Een tankbeurt deed ons eventjes terugvallen tot de 8ste plaats, maar Sonja Hensen blijkt de laatste weken over de goede vorm te beschikken : ze bracht ons terug naar de zesde plaats en was met de tijden die ze reed een pak sneller dan vele van de mannelijke deelnemers. Ze voelde zich blijkbaar zo goed in haar sas, dat volgens haar de pitstop zelfs te vroeg kwam...Bij die pitstop nam Bart De Beule over. Hij slaagde er in naar de vijfde plaats te rijden, maar door een tankbeurt zakte hij eventjes terug naar positie zeven. Geen nood : Bart kon de positie houden en zelfs terugkomen tot de zesde plaats. Goede stint, vlekkeloos afgewerkt. Nieuwkomer Jo Roosen was het grote vraagteken binnen het Mistery Racing Team. En Jo had wat tijd nodig om zijn ritme te vinden, zakte tot plaats negen, maar vocht zich daarna terug tot op de zevende stelling. Met een reeks vlakke tijden kon hij die positie vasthouden tot aan zijn tankbeurt, waarna hij het stuur aan Geert Van Der Heyden gaf. Nog zowat een uurtje te rijden, en nu moest onze strategie gaan lonen : we hadden al onze wissels gehad, evenals onze laatste tankbeurt. We konden dus eigenlijk nog zowat 58 minuten ongehinderd rijden...En onze strategie bleek te kloppen ! Geert reed snelle tijden, en kon deze ook aanhouden tot aan de finish. Een knappe beurt van Geert, die ook hier bewees uit het goede hout te zijn gesneden. Hij finishte als vijfde, veel dichter dan we ooit gehoopt hadden. Een tevreden team dus, dat nogmaals bewees dat homogeniteit en strategie zeer belangrijk zijn. Bij de prijsuitreiking kregen we dan ook de eervolle vermelding dat we het enigste team waren die het aandurfde om een dame in te schrijven. Maar blijkbaar kennen ze ons nog niet daar : die dame bleek verdorie sneller te zijn als het gros van de mannen !
Een pluim voor Kartgrid : de organisatie was goed. Proficiat !
Last edited by Mistery; 06-04-2003 at 12:06.
|