View Single Post
Old 04-06-2003, 22:51
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -

mijn verslagje van een zonnige dag in Zolder

Volvo 360 Cup:

Moet zo ongeveer de goedkoopste manier van cup racen zijn die passeert in Zolder. Op de site vond ik hetvolgende "een vol seizoen kost inclusief auto bouwen zo'n 4500 euro" Een aardig gevuld startveld met enorm close racing en dit met een zachte afgestelde vering is ook leuk om zien! 1 vrije training, 1 officiële training en 2 races van telkens 12 ronden... maw twee sprinters cup wedstrijden op 1 dag! Een groot voordeel van zo'n low budget auto die aan de start komt als "merkencup" is dat onderdelen die je toevallig zelf niet bij hebt ergens in de pitlane wel te vinden zullen zijn.

Berichtje van hun site "spuiten volvo 360" ... subliem gewoon!

Uitschieter in het startveld: een Volvo 360 in de kleuren van de Nederlandse politie.

Eerste race stilgelegd na een "overkop" in de grindbak van de eerste linkse.

(de site: http://www.z-a-c.nl/v360/ )

Porsche Cup:

Zelfde dagindeling, echter minder wagens aan de start. En natuurlijk springt het er iets minder uit dan die Volvo's 360. Wel opvallend zijn die 944's (de goedkopere Porsche ??) Ik denk dat ik die nog nooit ergens anders in een raceklasse op circuit ben tegengekomen.

MC GREGOR BMW 318 Compact Cup

1 tijdtraining en 2 races: 1 van 12 ronden (ook mét pilotenwissel) en 1 van 2 uur.

Tijdens de eerste wedstrijd in de voormiddag was het niet te merken dat er in de namiddag nog een "endurance" wedstrijd ging volgen. De piloten gingen er gewoon de hele dag voor... dus óók tijdens deze sprintwedstrijd.

Het startveld bestond hoofdzakelijk uit nieuwe modellen, maar er kwamen ook nog een aantal wagens van het oude "BMW compact" model aan de start.

In de namiddag was het slippen in de sterrenwachtbocht gewoon subliem... menig deelnemer van de wintercup kan daar nog iets van opsteken!

Auto's die vlot een 2 uurs race (met deze temperaturen!) kunnen uitrijden moeten (mits enige aanpassing ??) in staat zijn om een 10 uurs race vol te maken... wat mij betreft van harte welkom tijdens de Race Promotion Night!

(de site: http://www.z-a-c.nl/bbcc/ )

Weeral iets nieuws ontdekt... en weer te catalogeren onder "proberen om minstens 1 keer per seizoen te bekijken"... maar gelukkig in de week... die weekends beginnen al aardig volzet te geraken

Last edited by Bart; 04-06-2003 at 23:04.
Reply With Quote