Quote:
...
De volgende ronde reed Bruixola iets trager dan anders in de Blanchimont. Ik kwam veel sneller aan en kon niet links of rechts. Ik kon niet anders dan erop rijden want indien ik van het gas zou afgegaan zijn, dan was ik een plaats kwijt aan Vic Herman. Normaal gezien zou Bruixola alleen maar sneller zijn gegaan door mijn duwtje (elkaar aanduwen doen we constant om samen sneller te zijn ), maar hij keek niet in zijn spiegels toen ik op zijn achterbumper inreed en was daardoor niet voorbereid op een impact. Hij ging naast de baan maar bleef op het geasfalteerde gedeelte en had er dus geen last van. De baancommissarissen oordeelden er anders over en ik zou op mijn beurt een penalty krijgen van 30 sec.
...
Ik had in elk geval 30 sec aan de broek en dan kreeg ik, na als 4de over de meet te zijn gegaan, nog eens 30sec straftijd omdat ik iemand zou aangetikt hebben. Het 'slachtoffer' in kwestie was bereid om te verklaren dat het om een vergissing moest gaan, maar het was allemaal boter aan de galg en men wou op de beslissing niet terugkomen
|
bron :
www.autosport.be , weekend verslag van Jurgen Van Hover
Vincent