Airco, kleine update:
Na de recente artikels in de pers en de vragen die we kregen van de journalisten willen we graag enkele punten verduidelijken.
Na de Grote Prijs van Hongarije heeft de FIA een nieuwe interpreatie gemaakt op het sportief reglement aangaande de F1 banden. Deze bekijkt de definitie van de breedte van de voorbanden, als ze gemeten worden in nieuwe staat, volgens artikel 77 c van het Sportief Reglement. De FIA wil nu de breedte meten van het contactoppervlakte nadat er mee gereden werd op de baan.
We willen enkele punten verduidelijken:
- Onze voorbanden zijn volgens de regelementen van de F1 voorschriften van de FIA. De controles worden gedaan op nieuwe banden die de interpretatie van artikel 77 c bevestigd.
- De procedure om de breedte van het contactoppervlak is ons niet gekend en dat staat iedere verdere verandering in de weg. We kunnen moeilijkheden verwachten in de definitie omdat ze met systematisch contact met variabele objecten zoals kerbstones, die afhankelijk van hun profiel en positie, de banden tot het midden van de zijkant kunnen aanraken.
- Alle Michelin partners zijn bezorgd door deze regelverandering omdat ze allemaal hetzelfde voorbandenprofiel gebruiken.
- We staan ervoor open om deze regel te bespreken met de FIA en te helpen om een meetprocedure te ontdekken die we kunnen invoeren in 2004. We voelen aan dat het niet realistisch is om dit te doen voor de Italiaanse F1 Grote Prijs.
|