Quote:
Originally posted by Finish Iedereen wees met een beschuldigende vinger naar Ferrari toen hun barge-boards in Maleisië 99 onreglementair waren. En toen zaten we ook tegen de voorlaatste race aan. Op de koop toe hadden ze die barge-boards niet het hele seizoen gehad, Michelin heeft al het hele kampioenschap voordeel van die band.
|
Sorry maar ik kan het niet laten: Ik meen me te herinneren dat Ferrari voor die afwijking enkel een geldboete gekregen heeft, terwijl Mclaren in Brazilië '99 voor een onreglementaire voorvleugel z'n punten afgenomen werd. Dit terwijl de afwijking bij Mclaren kleiner was dan bij Ferrari. Ik bedoel maar dat de FIA nooit op een consequente manier sancties oplegt. En dat brengt dan de roddels van F(errari)IA met zich mee.
Als ze nu in de komende GP de banden na de race gaan opmeten zonder een duidelijk omschreven procedure, dan is dat grote onzin. Heb je die banden al eens goed bekeken na de race: de helft van het circuit plakt erin. Bridgestone loopt evenveel kans op een 'onreglementair' loopvlak als Michelin