Quote:
Originally posted by Sennake
Ik geloof niet dat het de bedoeling is van de FIA om Ferrari aan een volgende titel te helpen (dat neemt eerder spankracht weg in de F1 dan omgekeerd en dat kan nooit de bedoeling zijn), maar ofwel is het reglement het ganse seizoen fout geïnterpreteerd door Michelin en moeten ze de teams die met die banden rijden maar alle punten afpakken, ofwel moeten ze consequent zijn met de reeds gereden GP's en alles laten bij het oude. Een soort van "jurisprudentie" dus.
|
Dat laatste "alle gereden GP's onaangeroerd laten"
==> lijkt me een redelijke oplossing.
Maar blijft de vraag wat gedaan met de komende GP's
==> Michelin een soort "toelating" geven om het seizoen vol te maken met hun huidige banden die "tegen de geest van de wet zijn".
- dan benadeel je Bridgestone die het reglement wel geïnterpreteerd hebben zoals het hoort
- Bestaat de mogelijkheid dat Williams of McLaren de titel pakt door gebruik te maken van een gat in het reglement

Dit zet de deur wagenwijd open voor toekomstig uitbuiten van onvolkomenheden in het reglement.
==> Eisen van Michelin dat ze op Monza met nieuwe banden staan, anders disqualificatie
- Titelstrijd is hoogstwaarschijnlijk over
- Risico op een uitslag met 8 wagens op Monza
Dit zal een keuze voor het minst slechte worden ..... Wat dat is ?
airco