Quote:
Originally posted by Hakki
ok, nu wil ik ook wel ff reageren(heb mij moeten inhouden...)
McLaren heeft in het begin van het jaar duidelijk gezegd dat ze in 2003 niet echt voor de titel gaan, dus waar kan je dan zeggen dat ze floppen, als één van hun wagens nog 3de staat in het kampioenschap, op een afstand die (weliswaar heel moeilijk) nog overbrugbaar is.
Iedereen kon trouwens ook wel voorspellen dat McLaren hier niet echt zou meespelen, is ook gebeleken, de 2wagens reden een 'anonieme race'
4de plek is dus zo slecht niet...er blijft 1betere wagen achter hem, de bmw van Gene, dus al bij al nog zo slecht niet...verre van ideaal...maar het was de bedoeling om er het ebste van te maken en dat heeft raikkonen(in mijn ogen) dan ook gedaan...beter kon (vandaag) gewoon niet!
|
Gené reed oké, maar het is nog geen Ralf Schumacher, hé ! Had Ralfke in topvorm meegereden, hij had niet ver van Montoya geëindigd. Wat McLaren als 'flopper' betreft, als je ze verdedigt met het argument dat ze met een inferieure wagen rijden, kan je bezwaarlijk zeggen dat McLaren dit seizoen 'goed bezig' was. Ze hebben gewoon het hele seizoen lekker geflaterd met die o zo revolutionaire MP4/18 en de enige reden dat ze nu nog kans kunnen maken op de wereldtitel voor coureurs, is te danken aan het supertalent Raikkonen, gecombineerd met een sterk pakketje Michelinbanden. Want van Coulthard moeten we duidelijk niet veel verwachten, meneer 'ik ga dit jaar voor de wereldtitel' kwalificeerde zich gisteren namelijk op een dikke seconde achterstand van Raikkonen, waarmee het voor mij nog altijd een raadsel blijft waarom McLaren de Schot z'n contract tot 2004 heeft verlengd. Ik hoorde Lammens vandaag nogal positief spreken over Coulthard, dat hij een 'mooie 5de plaats had'. Ik krijg bijna meelij met McLarenfans als ze beweren dat een 4de en 5de plaats 'mooi' zijn. Een topteam als McLaren hoort vooraan te zitten, hoort juist te vechten voor de overwinning, op het voorste schavotje te staan, ze hebben er immers de financiële middelen toe.
Als je na een mislukt jaar waar de schade (gelukkig voor McLaren) beperkt blijft, dan warempel nog kans maakt op een wereldtitel, hoor je je coureur een bolide te bieden die mee kan met de top.
De race dan:
Viel wel mee. Mooie start, en af en toe Alonso die eens voor wat animatie zorgde. Renault houdt even een kater aan dit weekend over. Hoedanook, Schumacher kwam, zag en overwon. Het bewijs dat we de kerel (en Ferrari) nog lang niet moeten afschrijven. Montoya had hier echter evengoed kunnen winnen, als hij in de eerste ronde voorbij Schumacher had geraakt.
Met nog twee races te gaan ligt de boel nog altijd lekker open, op naar Indy !
Top:
*Ferrari: back on track.
*Williams: Constructeurstitel vrees ik nu wel voor (Gené zou ook op Indy Ralfke vervangen) Maar Montoya plakte deze race tegen Schumachers achtervleugel aan, dus hij heeft nog een dikke kans.
*Villeneuve: haalt plots 3 punten binnen. Dat zal hem deugd doen. Button kreeg weeral af te rekenen met pech. Die BAR is een rare bak.
Flop:
*ho jawel, McLaren. En dat zeg ik niet als Ferrari-fan, maar Raikkonen hoorde op z'n minst 3des te worden, binnen bereik van Montoya en Schumacher. Hij heeft mogelijk de ziel uit z'n lijf gereden, dus chapeau voor Kimi, maar die wagen wil niet mee....net op het moment waarop het moet.
*Alonso: Held in Hongarije, knoeiend op Monza. Kwalificatie nogal knullig gespind, bij de start om de een of andere reden op Verstappen geknald (lol) en dan toch nog 1 puntje meepakken. Misschien had ie nu gewoon dikke pech, kan gebeuren.
*Het gebruikelijke rijtje van dit seizoen: Jordan, Sauber, Minardi. Sauber lijkt altijd net buiten de punten te vallen. Baumgartner en Kiesa zijn duidelijk betalende coureurs en Verstappen kreeg een Renault op z'n Meurmans-achtervleugel.
Schumacher of Montoya ? Binnen een maand weten we het.