Quote:
Originally posted by Finish
ach wel, een McLarenafkeer is dan het 'logische' antwoord op die hele rommel 'corrupte Ferrari' en 'arrogante Duitser' -onzin, die we de vorige weken weer eens te horen kregen 
|
Dat laat ik dan voor die mensen hun rekening.
Quote:
Montoya heeft trouwens in de eerste ronde wél geprobeerd om voorbij Schumacher te raken, en het was hem bijna gelukt.
|
Dat bedoelde ik, verder dan dat is ie niet geraakt.
Quote:
Raikkonen startte vierdes en had zowiezo al geen echte kans meer om als eerste de tweede ronde in te gaan. Monza is inderdaad, zoals je zelf zegt, geen echt inhaalcircuit. Startplaatsen zijn dus énorm belangrijk en mits een goede strategie hoef je niet de snelste wagen op het veld te hebben om toch nog een podiumplaats te krijgen. Me dunkt dat Raikkonen min of meer de gelijke was van een Barrichello, dit weekend.
McLaren was voor mij al één van de 'floppers' van het seizoen (met dat MP4/18-project waarmee ze een pak kostbare testtijd verloren hebben en zo hun 2003 seizoen konden vergeten), en dat weegt nu extra door in die laatste races. Hun prestatie van vandaag was misschien geen flop (hoewel ik toch wel even m'n bedenkingen heb bij de betrouwbaarheid van Coulthards McLaren), maar je moet toch toegeven dat hun kans op de wereldtitel vandaag toch een deuk kreeg. Ze hadden hier, met het oog op dat kampioenschap, beter moeten presteren, maar da's (begrijpelijk) niet gelukt.
|
Ik stelde dat Kimi's kansen - als die er nog waren - nu voor 99% weg zijn. Het project MP4/18 is inderdaad geflopt, heel zeker, en dat is ook toegegeven. Maar McLaren heeft de titel niet in Monza verloren. Dat is mijn ondertoon. En gezien het debacle dat ze voor gehad hebben, heeft Kimi het vandaag nog lang zo slecht niet gedaan. En wat DC betreft, beter vroegtijdig naar de pits dan, zoals Vigneron het zei, "c'est pas necessaire de faire un barbecue sur la piste".
De commentaar op LaDeux maakte trouwens weer veel goed, zoals gewoonlijk