Gene richt zich volledig op Formule 1
Marc Gene heeft besloten uit de Nissan World Series te stappen om zich volledig op zijn testrol bij het team van BMW Williams F1 te richten. Dit seizoen probeerde de Spanjaard zijn rol als testcoureur samen te voegen met een racecarričre in de Nissan World Series bij het Spaanse team van Adrian Campos Motorsport. In 1998 werd Marc met ditzelfde team als wereldkampioen in de Formule Nissan.
“Ik weet zeker dat Marc voor de titel had kunnen strijden als hij naast deze carričre niet nog eens een teststoeltje bij Williams had”, aldus Adrain Campos, de teambaas van het Spaanse team in de Nissan World Series. “Omdat hij de enige testcoureur is bij Williams, kon hij weinig bij ons testen. Soms kwam hij zelfs pas op de zaterdag op het circuit, vlak voordat de kwalificatie begon”.
“Het werken met de medewerkers van het team van Team Adrian Campos Motorsport is een fantastische ervaring geweest”, zo liet Marc Gene zelf weten. “Dankzij het team heb ik kunnen genieten van de competitie. Ik ben blij dat ik ervoor heb gekozen om in de World Series te rijden, want de ervaring die ik daar heb opgedaan heb ik tijdens de Italiaanse GP van de Formule 1 duidelijk tot zijn recht gebracht”.
Raceplanet.nl
|