Ik kan misschien er vrij naast zitten hé mannen...
Maarreuh; ik zou echt wel volledig gaan voor de revell-bouwdoos...
Even verduidelijken.
Laatste tijd is het mold-sharing principe (gelijke inhoud , andere doos en gewijzigd instructieboekje) sterk te merken, vooral bij revell.
Revell DE staat namelijk bekend om de mallen over te kopen van andere contructeurs, zoals al bijvoorbeeld bij de Italeri Porsche 996, 993 turbo, die later overgekocht werden door revell, en de identieke inoud, weliswaar met andere kleur plastic en instructieboekje als een revell verkocht werden. (aan een betere prijs)
Wat laatst opviel bij de laatste releases van revell, is dat dit meer en meer gebeurt (Hasegawa , Italeri, Imai...)
Twee jaar geleden heb ik zo'n 037 gebouwd van hasegawa, zonder PE, mooi decalvel, goeie moldings, perfect gewoon, alleen het prijskaartje ( om en bij de 30 € was iets minder

)
Nu is het zo (k heb het nagetrokken) dat Revell deze identieke kit gerebagded heeft en met vrijwel minimaal gewijzigd decalvel (alleen treft het hier de acropolis rally , en niet de rally van Corsica) en deze werd verkocht aan een 16€ prijs, dus de helft. alles is gelijk, alle onderdelen zijn dezelfde.
Hetzelfde is ook het geval bij de Hasegawa kits van de Corolla, Focus, Lancia Stratos, Rally 037, VW-bus en nog een paar die iets dieper zitten.
Ik raad u dus zeker aan om de Revell te kopen (helft van de prijs) , en het uitgespaarde budget te besteden aan P-E , kevlar decals en nog van dat fraais. Of koop gewoon twee revells
Het enige pluspunt aan de hasegawa kits, is dat ze in sommige winkels in speciale edities worden verkocht , dus gewoon zelfde kit, maar andere decals...
Olivier