Mijn eerste model heb ik gebouwd toen ik een jaar of 10 was. Maar bij een verhuis verloren geraakt. Jammer. Het was een Tamiya model, nl de Ferrari 312T3 op schaal 1/20. Ik had toen geen flauw benul dat je dat moest schilderen. Ik weet wel nog dat ik me enorm geamuseerd heb, alleen toen het aan de decals was, grote problemen! Ik had nog geen "demp" verstand van Engels, en heb het na een paar pogingen knoeien opgegeven...
Enfin, de eigenlijke start is er dan gekomen 5 jaar geleden (was toen al 22...) met opnieuw een Tamiya model, nl de Lotus JPS MK III, waarvan enkele foto's. Al bij al een redelijk goed resultaat, alleen heb ik nog altijd nachtmerries wanneer ik terugdenk aan de decals. Pure horror... Maar als je niet te dicht kijkt, valt het nog mee. Die JPS decals zijn van die lange, smalle, makkelijke scheurbare decals.
Ah ja nog ieks, voor de kenners, de 'vinyl' tubes moeten door één of ander gaatje en dan geplooid worden... uiteraard was dat initieel ook mislukt, op den duur dan gewoon een hoop lijm gebruikt...
Ondertussen bezig met mijn 10e model. Nog een stuk of 20 te gaan. En gisteren nog 4 stuks gekocht, waaronder die speciale uitgave van de Lotus 102 met een volledig geschilderde "driver", de Herbert versie voor slechts 25 EUR! Maar we wijken af...
Aerogi