Ben het voledig mee eens met deze menig. Het zou inderdaad veel beter zijn voor de Belcar als ze niet voor elke auto een nieuwe reglementstoepassing moeten doorvoeren. Als je auto in een hoge klasse valt door bijvoorbeeld een te grote cilinderinhoud, moet je u maar aanpassen aan het reglement ipv. andersom. Dat de budgetten omhoog gaan is eigenlijk een probleem van elk kampioenschap. Zie waar de Carglass cup begonnen is en wat er gebeurde als de eerste Porsches begonnen deel te nemen. Al de budgetten gingen omhoog om te kunnen blijven volgen. Hetzelfde was te zien in de Procar, fabrieksteams stopten, het geld bleef weg en de Procar hield op te bestaan. Dit verklaart ook het succes van de BTCS nu. Zij zitten nu op het niveaux van de carglass cup. Met een auto die in de Belcar voor de 15de plaats kan strijden is het mogelijk om te winnen in de BTCS. Het beste bewijs is Pino Racing. Als morgen GLPK, RTM, AD Sport of PSI naar de BTCS gaan hebben ze daar ook een groot probleem. Het is natuurlijk voor een buitenstaander makkelijk om kritiek te geven maar als je binnen de teams van de Belcar hoort , hoor je overal dezelfde argumenten. Geloof me vrij dat de mensen van de organisatie echt wel hun best doen om dit kampioenschap levend te houden, maar met 50 deelnemers is het ook niet makkelijk om IEDEREEN tevreden te stellen. Maar ze zouden wel moeten vermijden om, zoals in het verleden, reglementen aan te passen tijdens het seizoen om 1 team te helpen. Insiders zullen wel weten welk team ik bedoel. En als er veel Porsches, Bmw's en Vipers deelnemen, is het aan de teams om hun vindingrijkheid te laten zien en iets te maken dat vooraan meestrijd, en daar heb je echt geen hopen geld voor nodig. En als er auto's zijn die echt te hard gaan, is het niet moeilijk om die auto's te beperken qua gewicht, vermogen ed. Het staat duidelijk in het reglement dat ze dit ten allen tijden kunnen toepassen. Als deze teams dat niet zien zitten om hun auto trager te laten gaan om het kampioenschap spannend en betaalbaar te houden, is er niemand die zegt dat ze dan met deze wagens moeten blijven rijden.
|