[QUOTE]Originally posted by flugel
[B]
En wat de Viper betreft 2 jaar geleden, 'k denk dat iedereen toen wel wist dat die eigenlijk niet reglementair was, dan vraag ik mij wel af waarom men er dan geen klacht tegen indiende... mss omdat het één vd smaakmakers was (is) van het kampioenschap.
Ik heb altijd de indruk dat de grootste kritiek altijd komt van de teams die er net niet komen, die argumenteren dan dat het reglement in het voordeel vd ander geschreven is...
Awel, vanuit de organisatie hadden ze die wagen nooit mogen toelaten als die effectief niet conform het reglement kon toegelaten worden. Smaakmaker of niet, dat heeft er niets, maar dan ook niets mee te maken. Dan zou er wel iemand anders smaakmaker zijn geweest. Als "smaakmaker" nu ook al een criterium moet zijn...De organisatie/technische commissie moet toch scheidsrechter en boeman spelen indien nodig, en niet die verantwoordelijkheid naar de teams toeschuiven. Dat levert alleen maar onnodige onderlinge wrevel op. Ik vind dit toch wel straf, laat alles en iedereen dan maar toe en pas als iemand klacht indient, dan gaan we misschien iets ondernemen. Das toch om te lachen. Waar dienen dan ook die technische controles voor, technische specs van de wagens, etc. Is dat dan allemaal voor de show?
En het gaat hier niet over het feit dat een reglement in het voordeel van iemand geschreven is. Reglement is reglement, en tenslotte is dat de enige leidraad die teams zouden mogen hebben, een vorm van rechtszekerheid. Voor mijn part 10 Vipers in de Belcar, zelfs DTM wagens, maar niet op een ogenblik dat andere teams hun keuze al gemaakt hebben in functie van een driejarig reglement. Kan je je al inbeelden dat ze nu, in het nog uit te brengen reglement 2004, DTM wagens gaan toelaten? Awel, dat is waar het om gaat. Bij mij kan dat niet, ook al zijn die wagens stuk voor stuk smaakmakers en zou ik die heel graag bezig zien. De meeste teams hebben hun investeringen al lang gedaan op basis van bestaande regels. Dat ze die reglementen pas in februari of maart uitvaardigen...als dat dan voor het jaar nadien is, dan zou dat HEEEL goed zijn, maar niet meer voor een seizoen dat in april start.
|