Thread: Esp
View Single Post
Old 20-01-2004, 19:22
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by bobcat
Ik vind dat door al deze snufjes, het echte rijden verloren raakt. Of deze veiliger zijn, heb ik zo men twijfels. Vb. met ABS is de remweg veel langer dan zonder ABS, is de baan spiegelglad, slaat de ABS reeds snel tilt. ESP is ook zo'n snufje, straks spreken we nog tegen onze wagen, en vertellen we hem waar we heen willen. Hoe meer men alles uit onze handen neemt ivm auto rijden, hoe minder leuk ik het vind. Trouwens al eens bij volgende gedacht stil gestaan; als je altijd dezelfde bocht snel neemt vb. een afrit autosnelweg, moeten door deze ESP toch de remmen ongelijk slijten!?
Op een droog wegdek is de remweg zeker niet langer, Tenzij dat gij even dicht op de limiet van uw banden kunt remmen als uwe abs dat doet. Als ge alles tot beneden duwt dan begint ge zowiezo te schuiven en vermits de statische wrijvingskracht groter is dan de dynamische...
Als ge anderzijds niet zo hard duwt dan zit ge meestal mijlenver van de limiet...

Hetgeen mij het rijplezier wat ontneemt is de belachelijke snelheidsbeperkingen en flitspalen op meest onozele plaatsen (ik woon in Hasselt)...
Ik moet anderzijds wel zeggen dat ik liever rijd zonder servostuur (buiten om te parkeren dan)

FF