Thread: Esp
View Single Post
  #17  
Old 30-01-2004, 17:01
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2004
Location: España
Posts: 286
En toch is het zo, weereens het bewijs dat het soms in de praktijk anders kan uitdraaien hé. Waarom ze in de racerij niet blokkeren is toch normaal; dan moeten ze om de 2 ronden nieuwe banden monteren.

("wat ABS doet is zo hard remmen tot het wiel blokeert en dan terug iets minderen tot het terug rolt")
klopt maar iets minderen = volledig lossen tot het terug rolt, en spijtig genoeg soms te lang. Een goede bestuurder zonder ABS, zal ook eerst hard remmen en dan bij blokeren druk verminderen, vandaar je soms op het circuit zachtjes de banden hoort doorschuiven als men tegen de limiet zit.

Nu ik heb een cursus ABS gekregen bij Bosch (alle ABS systemen zijn van de Bosch groep zoniet met een toelating van Bosch), die mensen zeggen zelf dat het nadeel van een ABS de lange remafstand is wel bij droog weer, en ook op zeer gladde ondergrond kan het wel eens tilt slaan. Dus als de mensen achter het produkt het zelf zeggen, mag jij vanmij nog veel kasten verslepen (maar inderdaad volgens de fysica is het zo, maar er zit nog altijd techniek in hé).

Vroeger is het zelf op tv bewezen in "wedden dat", dat een ABS een langer remafstand nodig had.
Reply With Quote