Ik was vorige vergadering aanwezig bij On the road, want ik heb er de foto's genomen voor de krant ;-)
Ik zit al een vijftal jaar bij Mini Wheels, en ik modelbouw al zo'n 15 jaar. Mijn modellen beginnen aardig te vlotten en ik hoop er gauw eentje op de forum te zetten.
Maar nu zat ik echt eventjes vast, en begon te twijfelen aan mezelf. Dus dacht ik eventjes raad te vragen op de forum.
Geen slechte manier volgens mij de manier waarop je ontvet. Ik heb het vroeger nog gedaan met White Spirit. Heb er nooit geen problemen mee gehad, en dat verdampt ook vlugger of water. Maar het is zo'n vies goedje, en dan stinken je handen nog een paar uur naar de white spirit. Niet echt gezond als je het mij vraagt.
Ik heb dan lange tijd geëxperimenteerd met het aanbrengen van diverse fijne laagjes. Daar is het probleem dat je met spuitbus van verder moet spuiten, waardoor je het gevreesde sinaasappelpeel effect krijgt. Dan maar van dicht en vol gas spuiten, dan blinkt de boel uit zichzelf prachtig, maar dan loop je groot risico druipers te spuiten.
|