View Single Post
Old 21-04-2004, 22:39
PEWI PEWI is offline
De Paddock Rookie

Ben al bijna zo lang als ik leef bezoeker van autospeedwaywedstrijden. Het mooie aan autospeedway vindt ik dat de baan overzichtelijk is en dat je gewoon in het rennerskwartier kan. Een ander aantrekkelijk punt is dat er in sommige klassen contact gemaakt worden en in de bangers full contact.
Tuurlijk de echte autosportfan vindt bangers niet echt autosport. Maar als er iets spectaculair is is het wel bangeren. Vele bangerfans zijn zo ook in aanraking gekomen met autosport en bezoken nadere speedway of autoportwedstrijden.
Neem maar iemand die niet echt geintresseerd is mee naar een gewoon circuit. Hij zal zich moeilijk vermaken. Maar neem je zoŽn leek mee naar een bangerwedstrijd weet hij niet wat hij mee maakt en de kans dat hij terug komt is groot. En zodoende krijgt hij dan ook steeds meer intresse in de andere klasse.

Een ander goed punt van autospeedway is dat ook Jan met de pet kan meerijden in de goedkopere klassen. En zo op een goedkope manier kan instappen in de autosport.

Ja en dan heeft het ovalracen in europa ook voort een koningsklasse namelijk de ascars. De Ascarwedstrijden trekken steeds meer en meer plubliek en is hiermee dan ook meteen de snelst groeiende autosport van de UK.

En waarvoor de Amerikanen de echte Formule 1 niks vinden. Nou die mensen zijn net zoals ik opgegroiet met het ovalracen en het spektakel ervan. Het ronde lang deur aan deur racen met volle velden ( nascars ASA ens )een spannende eindstrijd tot aan de finisch. Nou en dat maak je misschien maar 1 keer per jaar mee in de formule 1. In de formule 1 zijn ze al blij als er een keer een auto wordt ingehaald.

Als je meer intresse heb of iets wil weten over autospeedway. Kijk dan op www.pewi.nl en dan kun je meteen de fotopagina bekijken en zien dat er meer is als alleen autoŽs plat rijden.
Ook staan er de datums op van alle wedstrijden op de ovals ( ook van een aantal dirt tracks )
Reply With Quote