View Single Post
Old 22-04-2004, 13:33
suurbier suurbier is offline
De Paddock Rookie

Thumbs up

Ook ik moet beamen dat de reportage een vertekend beeld gaf van de werkelijkheid.In mijn ogen is Bangeren zeer veilig,gelet op de veiligheidsmaatregelen genomen door coereurs en organisatie.
In al die jaren dat ik de wedsstrijden bezoek zijn er bij mijn weten slechts lichte verwondingen geweest,waarbij er vaak toch heel harde klappers te zien zijn.Ik heb respect voor de mensen die deze sport bedrijven temeer omdat ze allround autosportbedrijvers zijn.Ze sleutelen zelf,ze preparen de auto zelf en rijden hem dan plat.M.A.W.ze weten van A tot Z waar ze mee bezig zijn.
In het verleden waren er op de nederlandse ovalbanen wel crazyraces,wat men kan vergelijken met de destruction bij de bangers.Ik heb ze zien rijden op Ter Apel,Gendt etc. Er is wat betreft Gendt(NACO) een einde aan gekomen toen het een keer uit de hand liep en er wagens in brand werden gestoken en de rookwolken tot in Nijmegen (ca 20 km verderop) zichtbaar waren.
Ik kan me helemaal vinden in de beweringen van Het Pewi lid,en kan alleen maar zeggen ovalracing in Nederland en België is ver ondergewaardeert.Ik neem mijn pet af voor bv de Camso die er heel veel voor over hebben deze vorm van sport volwassen te laten worden.Kijk eens op de diverse gerelateerde sites voor www.ovalnews.nl (nederlands grootste ovalracing site) ovalracing en bezoek eens een wedstrijd ,je komt ogen tekort.

*** Edited by Huudo *** Even het linkje naar ovalnews.nl goed gezet.

Last edited by Guido; 22-04-2004 at 15:51.
Reply With Quote