Nu terug naar de wedstrijd :
Een aangename en bijna even spannende wedstrijd als het NRF. Vosse die bij aanvang sneller was en de drie Vipers die het onder elkaar uitvochten. Wees eerlijk ; waar in Europa kan je een zo spannend gevecht tussen drie Vipers gaan aanschouwen. Ja we worden toch vertroeteld dit jaar. Een vierde Viper van Cooke-Pelle volgde in de aanvangsfase op respectabele afstand maar de beide Engelsen begonnen het Zolderse asfalt beter en beter te kennen, reden constante tijden en finishten uiteindelijk op een uitstekende zevende plaats. Hopelijk smaakt dit voor hen naar meer. Wat mij betreft zijn ze natuurlijk welkom. Niet aleen in de hoogste klasse was het spannende en aangenaam om te zien. De GTB's deden hun duit in het zakje. Een snelle Vertigo nam afstand van de QVICK Ultima, de Gordon's Porsche en de Speedlover Porsche. Met Lefort en Lambert ga ik volgende wedstrijd eens een praatje doen. Ik volg hen al enkele jaren een beetje. Ik vind het namelijk een heel tof team. Zonder al te veel poespas en show slaan zij steeds hun tenten op en rijden bijgevolg een quasi anonieme race. Dit team verdiend zeker de resultaten die ze momenteel behalen...
In toerisme zien we Kenis Severich en Beliën Jakobs alle zeilen bij te zetten om te strijden met de Silhouettes. Gisteren moesten ze echter de Jaguar en de Mondeo voorlaten. Echt geen schande al blijf ik vinden dat de silhouettes niet echt thuishoren in de Belcar. In TB zagen we m.i. opnieuw een geslaagd weekend voor de Volvo al moetsen zij op het einde van de wedstrijd de handdoek gooien. Ook de Daikin Mini leek sneller te gaan. De beide dames zullen wel getest hebben en blijken hun bolide beter onder de knie te krijgen. Wat mij betreft is de overwinning van Moury/Morlet in TB toch een beetje een verrassing. De twee nieuwelingen in de Belcar (dit seizoen) zetten zich zomaar op de hoogste podiumtrede. Klinkt veelbelovend voor de toekomst...
Op naar de volgende...
C U
|