Even de juiste uitleg:
Ik heb overgenomen na 60min. Bij het laten zakken van de wagen na de bandenwissel is de sensor van de versnellingsbak losgekomen. Reeds in de eerste ronde ging deze dan een eigen leven leiden. 6de heeft gedurende mijn ganse stint niet gewerkt en bij het aanremmen van een bocht sprong de bak in neutraal. Voor de kenners onder jullie een vrij hachelijke situatie omdat de snelle mannen achter je komen en jij helemaal niet weet in welke vittesse je gaat komen als je trekt aan de hendel. Na ongeveer 30 min ging de alarmbel af in de wagen wat betreft het toerental van de wagen. Reeds meerdere malen was ik in het rood gegaan bij het terugschakelen. 15 min. voor het einde draaide de bak compleet dol. 1ste en 6de gingen niet meer, 2 en 4 waren onbereikbaar. Als je weet dat wij tegen 6.000 toeren/ min de bocht moeten uitkomen om niet stil te vallen dan kan ik je zeggen dat de Rea nemen in 3de met de Volvo echt geen lachertje is. Om veiligheidsredenen ben ik dan maar binnen gekomen, al was ik reeds eens stilgevallen in de Villeneuve. Maar ik zag Moore & Steinberg aan de kant staan en dacht maar aan 1 ding, da spel moet hier over de meet. Komt daarbij dat wij toen nog steeds op de 2de plaats lagen, dus waarom paniekeren.
Bij het binnenrijden van de pits ging 1-2 en 3 terug. De BRI mannen wisten niet wat er aan de hand was en waren zeer boos, ze dachten dat de nachtelijke uurtjes in de Wheels de oorzaak waren van de zeer slechte rondetijden. Ik ben dan uitgestapt en heb Patrick de kans gegeven om zelf aan de lijve te ondervinden wat er met de wagen was. Niks goeds dus, Patrick is aan de Rea gestopt om te wachten op mijn verlossende bericht. Bij het afvlaggen van Bouvy heb ik hem gebeld en is hij in eerste over de finisch gereden.
Resultaat: 6de plaats in TB en 10 punten. Als we hadden opgegeven hadden we 8ste plaats in TB en 0 punten. Een wereld van verschil eventjes wachten aan de kant.
Het reglement geeft iedereen daar de mogelijkheid voor, je moet het juist wel grondig lezen hé. En we kunnen misschien niet lezen, maar op gebied van reglementen lezen horen we bij de betere ( cf TC 2003)
Hiermee is alles gezegd en weten jullie wat er juist aan de hand was.
De boite zelf is ok, censor ( 45 €) is op komst. Contract het hoofdsponsor getekend, nieuwe livery voor Nurnburgring.
|