Hoewel ik ongeveer alles wel gelezen heb, heb ik één van de volgens mij belangrijkste reden voor de slechte plaatsing van de vip tenten niet gelezen: Die tenten staan daar omdat dat de enige plaats op het circuit is waar de vips vanop het terras van een tent een zeer mooi zicht hebben op een spectaculaire plaats: in casu de chicane. Je kan toch wel begrijpen dat de organisatoren van een cup die veel geld moeten neertellen voor het plaatsen van een tent dan ook een goede plaats willen. Of ze nu in paddock 0(kanaal) 3(chicane) 5(Jacky Ickx) of 6(rhea) staan. Ze moeten altijd evenveel betalen en dan praat ik niet over 100 euro.
Het grote probleem in Zolder is dat de paddock te smal is. Dat samen met het feit dat je langs de buitenkant van het circuit bijna nergens kan komen maakt dat iedereen in mekaars weg loopt.
Ook het feit dat er langsheen de draad overal grote reclamepanelen hangen helpt niet om de mensen toe te laten ergens te gaan kijken; maar ook nu geldt weer de wet van het geld. Zolder verkoopt reclameruimte en dat brengt meer geld in het laatje dan de al dan niet betalnde toeschouwers.
Andere oorzaak is dat de meeste mensen niet naar de races gaan kijken maar zoals reeds dikswijls gezegd is komen wandelen. Indertijd bij de DTM races plantten die mannen zich neer op hun favoriete plaats en kwamen er niet neer vanaf. Ook in GB waar ik eens een race bijwoonde gebeurd dit. Blijkbaar hebben de Belgen geen zittend achterwerk want ook in Francorchamps zie je steeds een permanente volksverhuizing op de smalle wegjes.
Er werd ook vermeld dat er vroeger een brug was over het circuit aan de kant van het kanaal; Toen was daar ook geen zandbak van 100m. Daar nu een brug leggen zou inderdaad nogal wat kosten.
Last edited by Hoppa; 01-05-2004 at 16:12.
|