Na alles hier efkes diagonaal te hebben doorgenomen wil ik ook nog effe mijn mening kwijt.
Dat het in de paddock tijdens de WS te druk was, is inderdaad juist, oplossing is dat de paddock van de belcar makkelijk naar de achterkant van het circuit te verplaatsen is (heeft daar vroeger dikwijls gestaan en toen was er nog niet zoveel plaats).
Dat de brug aan de tribune een ramp was om over te geraken is ook juist, camera stond lelijk in de weg, maar dat zijn nu eenmaal de wetten van de televisie en bijhorende reclame; het tunnelke was nochtans ook open.
Door de paddock meer te spreiden is het "fileprobleem" makkelijk opgelost, er is nu toch plaats genoeg en zo worden gevaarlijke situaties met auto's en materiaalkarrekes tussen een massa volk vermeden.
Wees langs de andere kant blij dat er nog eens zoveel volk is komen opdagen. Enkele jaren geleden was het tijdens New Race Festival en andere belcar-races ook mega druk; 40.000 man was toen geen uitzondering. Ik heb liever een circuit waar wa volk rondloopt dan een leeg circuit (zie tc).
Als laatste : zij die klagen dat er geen deftige foto's te nemen zijn in Zolder : loop eens deftig rond op het circuit en ge zult de plaatsen vinden of koop u een deftige lens, dan hebde daar geen problemen mee !
|