De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 18-08-2006, 20:04
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Gent
Posts: 660
24 Hours of Zolder: Ruben Maes kiest opnieuw voor CEO Racing

Ruben Maes kiest opnieuw voor CEO Racing

2006 wordt voor RS Racing een seizoen om snel te vergeten. Voorlopig althans, want Ruben Maes zal in goede omstandigheden kunnen starten aan de Euphony 24 Hours of Zolder in een Porsche 996 RSR van CEO Racing.
Het begon allemaal mooi met de keuze voor PSI Experience waar Ruben Maes samen met Jos Menten in een Porsche biturbo voor de nodige oppositie moest zorgen tegen de ongenaakbare Corvettes. Maar de reglementswijzigingen (kleinere achtervleugel en dito restrictoren) en de zware sortie van Menten tijdens de Belcar Home Race deed de plannen en de investering van RS Racing als een kaartenhuis instorten. De Belcar Home Race werd nog samen met François Verbist afgewerkt met de ex Manthey-Porsche biturbo van RS Racing. Maar ondanks de rush van Ruben Maes van de laatste naar de vierde plaats, kwam men tot de vaststelling dat alleen een ingrijpende reglementswijziging inzake vleugel en restrictoren de Porsche biturbo terug competitief konden maken. Deze gevraagde wijzigingen werden door RACB Sport van tafel geveegd, waardoor de Porsche terug onder zeil ging.
Maar bij RS Racing bleven ze niet bij de pakken zitten. Ruben kon zich inlijven bij CEO Racing; Het team van Bert van Rossem die zelf samen met Fred Bouvy een Porsche RSR bemandt van PSI Experience. Met CEO Racing kwam de man uit Ingelmunster reeds driemaal aan de start met een Porsche GT3 Supercup. Tijdens de Belcar Midsummer Race kreeg hij versterking van Jeffrey Van Hooydonck. Beide heren startten in de zéér competitieve Klasse 3. Maes toonden nogmaals dat hij wel degelijk uit het goede hout is gesneden en gaf de wagen in leidende positie door aan de ex F3000-rijder. Tot een defecte benzinepomp het duo terugsloeg. Ook in de BTCS wou het niet lukken toen tijdens de 12 uren van Francorchamps het expansievat ontplofte.
Voor de 24 Hours of Zolder gaat Maes terug in zee met CEO Racing. Ditmaal samen met teambaas Bert van Rossem, Joost Vollebergh en Danny De Laet op de Porsche RSR, voorzien van een nagelnieuwe krachtbron.
Ruben Maes: “CEO Racing is een goed alternatief. Onze wagen ombouwen naar de nieuwe reglementen heeft geen zin. In Klasse 1 hollen we toch maar achter de feiten aan. Zelfs tijdens de Belcar First Race en met een toppiloot als Kurt Mollekens als teammaat in de PSI-Porsche moesten we lijdzaam toezien hoe de Corvettes wegspurtten. Ik kreeg de kans om bij CEO Racing samen met Van Hooydonck de Belcar Midsummer Race te rijden in een Klasse 3 Porsche GT3 Supercup. Het was lang geleden dat ik zo hard heb moeten vechten tegen de concurrentie. Liever vechten voor iedere meter in Klasse 3 dan eenzaam rond te toeren in Klasse 1 voor een derde of vierde plaats algemeen. Ik kon de wagen in winnende positie doorgeven aan van Hooydonck, maar even later ging de benzinepomp stuk en zakten we weg in het klassement. Ik moet wel toegeven dat er een flinke strijd woedt in Klasse 3 tussen de Porsches en de Ultima. Voor de 24 Hours of Zolder kan ik terug aan de slag bij CEO Racing. Ditmaal samen met Van Rossem-De Laet & Vollebergh in een Porsche RSR in Klasse 2. Een zéér krachtige atmosferische wagen waarmee we de strijd voor het podium gaan aanbinden met de toppers uit de Klasse 2 en hopelijk ook een goede eindklassering algemeen”.

Ook Filip Dischlovoi, teamchef bij RS Racing ziet de samenwerking met CEO Racing zitten.
“Sinds Bert Van Rossem het team volledig heeft geherstructureerd is het geheel véél professioneler geworden. De wagens worden onderhouden en klaargestoomd in Duitsland en er zijn steeds mecano’s aanwezig die destijds aan de slag waren bij Freisinger. Onze Porsche biturbo laten evolueren naar het huidige reglement was een dure onderneming die geen respons zou opleveren. En ook het PSI-verhaal ligt op sportief vlak achter ons. We kijken vooruit en wachten af wat het reglement ons volgend seizoen kan bieden. Ondertussen is CEO Racing voor ons een prachtig alternatief. Verzorgd materiaal, een goede uitstraling en een uitstekende samenwerking met Bert Van Rossem. Ook dat is belangrijk naar onze sponsors en supporters toe. Wat de Euphony 24 Hours of Zolder betreft denk ik dat we met een homogeen kwartet aan de start komen waarmee we op iedere situatie kunnen reageren. Vrij van problemen moet dit viertal in staat zijn om met de Porsche RSR een podiumplaats te ambiëren in Klasse 2 en een eindplaats in de buurt van de top 5”.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.