De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Welke nieuwe F1 teams zijn in aantocht?
USF1 15 71.43%
Lola 10 47.62%
Prodrive met Aston Martin, zoveelste poging van Richards 15 71.43%
Nick Wirth, tweede poging 0 0%
Collin Kolles met vriend Hilmer en de Super Aguri inboedel 1 4.76%
Racing Engineering 0 0%
Dallara met ART 1 4.76%
Een vage miljardair....... 3 14.29%
Bestaand team met een juniorteam. 2 9.52%
Anders,........... 1 4.76%
Multiple Choice Poll. Voters: 21. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 25-04-2009, 21:52
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Welke nieuwe F1 teams zijn in aantocht?

Het maximale budget van € 30 miljoen voor het seizoen trekt heel wat nieuw volk aan. Gaan we weer 22, 24 of 26 wagens?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 25-04-2009, 22:02
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Aston Martin zou een mooie toevoeging zijn.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-04-2009, 00:05
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Lola heeft ook interesse. En dan nog het fameuze USA team.
Reply With Quote
  #4  
Old 02-05-2009, 10:09
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
We weten al redelijk snel welke 3 nieuwe teams er in 2010 op de grid staan:

Quote:
Applications for new teams will be open on May 22-29, with the FIA publishing the list of accepted entrants on Friday June 12.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/74950
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #5  
Old 05-05-2009, 13:26
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2007
Location: Roeselare
Posts: 236
In Renault wandelgangen wordt er al eens in het Spaans gefluisterd als zou Epsilon Euskadi een mogelijke kandidaat zijn.

Niet geheel onwaarschijnlijk gezien de welwilendheid waarmee Spaanse sponsors in deze, zogenaamde barre, tijden geld storten in de autosport. Het nieuwe "barema" voor de F1 zou geheel binnen de mogelijkheden liggen, en Spaanse rijders en Spaanse circuits met belangen zijn er legio, evenals Spaanse steden die wel eens graag voor het voetlicht willen treden (Valencia, Bilbao, Aragon, Barcelona,...)

Of zien we binnenkort een alliance Epsilon Euskadi - V8 Renault met rijders Alonso en zeg maar ... Algersuari of Mehri ?

Maar zoals gezegd : het zijn maar Spaanse fluisteringen in de rand...
Reply With Quote
  #6  
Old 05-05-2009, 18:31
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Ik moet dat nog zien. Deelname aan Le Mans en LMS kregen ze niet gefinancierd, en dat is vergeleken met F1 financieel gezien toch kinderspel.
Reply With Quote
  #7  
Old 21-05-2009, 12:05
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2007
Location: Roeselare
Posts: 236
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Ik moet dat nog zien. Deelname aan Le Mans en LMS kregen ze niet gefinancierd, en dat is vergeleken met F1 financieel gezien toch kinderspel.
Desondanks :

As AUTOSPORT revealed earlier today, the court case that took place in Paris yesterday revealed the list of teams serious about joining F1 was Wirth Research, Lola, USF1, Epsilon Euskadi, RML, Formtech, Campos and iSport.
Reply With Quote
  #8  
Old 21-05-2009, 17:07
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by buchinski View Post
Desondanks :

As AUTOSPORT revealed earlier today, the court case that took place in Paris yesterday revealed the list of teams serious about joining F1 was Wirth Research, Lola, USF1, Epsilon Euskadi, RML, Formtech, Campos and iSport.
Barwa Addax (Campos) heeft deelname op korte termijn al weer ontkend:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/75458

Epsilon was ook serieus over deelname aan LMS en Le Mans want ze hadden immers ingeschreven, echter uiteindelijk is het vanwege financiele redenen niet doorgegaan. Kortom deze lijst met teams heeft weinig waarde.
Reply With Quote
  #9  
Old 22-05-2009, 17:22
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Barwa Addax (Campos) heeft deelname op korte termijn al weer ontkend:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/75458

Epsilon was ook serieus over deelname aan LMS en Le Mans want ze hadden immers ingeschreven, echter uiteindelijk is het vanwege financiele redenen niet doorgegaan. Kortom deze lijst met teams heeft weinig waarde.
Toch Campos!

Quote:
The team, currently racing in the Spanish Formula 3 Championship, is owned by former grand prix driver Adrian Campos, who previously owned current GP2 champion Barwa Addax. This was initially believed to be the team which had F1 plans, something that was denied earlier this week.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/75501
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #10  
Old 22-05-2009, 19:09
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Ik las het ook. Het blijkt dus om Adrian Campos te gaan en niet over GP2 team Campos Racing (sinds dit seizoen niet meer in eigendom van Adrian Campos).

Ik heb sterke twijfels bij een aantal teams die nu genoemd worden. Adrian Campos had b.v. interesse in WTCC, echter kon dit financieel niet rondkrijgen.

Last edited by FIRE; 22-05-2009 at 19:11.
Reply With Quote
  #11  
Old 07-06-2009, 20:49
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Volgens Vigneron op RTBF zijn er heel wat kandidaten:
- Campos
- Superfund
- March
- Brabham
- N Technology
- USF1
- Lola
- Prodrive
- Epsilon Euskadi
- Formtech/Lotus

Op het forum kom ik dan nog namen tegen als Wirth Research, iSport en RML...
Reply With Quote
  #12  
Old 07-06-2009, 22:01
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
RML heeft uiteindelijk niet ingeschreven.

Prodrive, USF1 en Epsilon maken volgens mij de meeste kans.

Het team dat ik eigenlijk wel verwacht had maar waar je niets over gehoord hebt is ART Grand Prix. Dit topteam uit F3 en GP2 heeft in het verleden wel kenbaar gemaakt de stap naar F1 te willen maken.

Last edited by FIRE; 07-06-2009 at 22:02.
Reply With Quote
  #13  
Old 07-06-2009, 22:41
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Op het forum kom ik dan nog namen tegen als Wirth Research, iSport en RML...
iSport komt voorbij in de welbekende boekjes Wirth is ook bezig met een deelname maar niet op eigen naam. Wirth is de tussenpersoon voor een nog onbekende partij.

De naam ART was wel verwacht maar hebben/hadden die niet veel (vastgoed)centjes uit Dubai ter beschikking?

In een andere thread vroeg ik me af wanneer we de naam Lotus terug zou keren. Vandaag, volgens het geval O. Mol, tijdens RTL GP kan de naam Lotus in verband worden gebracht met Litespeed. David Hunt (broer van) is betrokken bij Litespeed. De basis van Litespeed schijnt ook een sterke Lotus link te hebben. Het Le Mans Bentley project van enige jaren terug schijnt ook uit die hoek te komen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #14  
Old 10-06-2009, 22:31
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
In een andere thread vroeg ik me af wanneer we de naam Lotus terug zou keren. Vandaag, volgens het geval O. Mol, tijdens RTL GP kan de naam Lotus in verband worden gebracht met Litespeed. David Hunt (broer van) is betrokken bij Litespeed. De basis van Litespeed schijnt ook een sterke Lotus link te hebben. Het Le Mans Bentley project van enige jaren terug schijnt ook uit die hoek te komen.
Ook dit verloopt niet zonder slag of stoot:
Quote:
Group Lotus plc and its subsidiary Lotus Cars Limited have moved to distance themselves from the recently-announced "Team Lotus" that has submitted an entry for the 2010 Formula 1 world championship, and signaled that they are prepared to take action to protect the Lotus brand name.

British Formula 3 squad Litespeed, which was founded by former Lotus employees Nino Judge and Steve Kenchington, announced last week that it wished to enter F1 next year under the Lotus banner.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/75997
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #15  
Old 12-06-2009, 13:02
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Het zijn Campos, US F1 en Manor?? geworden

Alledrie staan ze op de lijst met Cosworth motor

persbericht FIA http://www.fia.com/en-GB/mediacentre..._entrants.aspx

Volgens autosport.com is Manor Grand Prix een team rond John Booth en Nick Wirth en waren ze vroeger actief in F3 http://manormotorsport.mfbiz.com/
__________________
WRC-prono 2009 kampioen

Last edited by Bart.Vandecavey; 12-06-2009 at 13:08.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.