De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 11-06-2010, 21:57
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

GP F1 2010 Canada

Na het missen van de GP van Monaco en Turkije kan ik nu weer een GP zien.

Ze zijn een jaar afwezig geweest op de GP kalender maar de GP van Canada is nu terug. Blijkbaar komt het Canadese volk massaal naar de GP want alles zou uitverkocht zijn.
De piloten klagen momenteel allemaal over een gebrek aan grip. Tja, vorig jaar is er geen rubber gelegd door het F1 circus en ondertussen hebben ze enkele stroken opnieuw aangelegd nadat er gaten in waren gekomen in 2008.
De eerste twee trainingen zijn afgelopen. McLaren, Red Bull, Ferrari en Mercedes wisselen elkaar een beetje af in de tijdstabellen. De Force India van Sutil en de Renault van Kubica rijden ook mee in de top 10.
Een gerucht doet de ronde dat Kubica aan Ferrari linkt. Ik zou het alvast positief vinden.
Old 12-06-2010, 11:03
catipedro catipedro is offline
De Paddock Rookie

Massa zijn contract bij Ferrari is voor 2 jaar verlengd, dus Kubica.. blijf maar mooi bij Renault.
Reply With Quote
Old 12-06-2010, 20:45
Ottooke's Avatar
I need speed !

Het was een spannende Q3. Beide Red Bulls leken op de eerste startrij te starten, maar Hamilton wist een supertijd te rijden. Voor de show ging hij zijn auto ook nog eens duwen op het rechte stuk voor de pits.
Sutil en Liuzzi weten zich mooi te plaatsen tussen de topteams. Zou Force India een hele race mee kunnen vooraan?
Schumacher mag een kruis maken over dit seizoen. Hij heeft een auto op maat gekregen en toch slaagt hij er niet in om sneller te zijn dan Rosberg. Hij kan zich zelfs niet meer tot Q2 brengen. IK hoop voor hem dat het bij de volgende GP's op permanente circuits weer beter gaat en dat hij toch minstens Rosberg kan volgen.
Old 12-06-2010, 20:57
Luigi's Avatar
Luigi Luigi is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Ottooke View Post
Schumacher mag een kruis maken over dit seizoen.
Dit vind ik ietwat cru gezegd. Ik ben absoluut geen Schumi fan maar ik had er eerlijk gezegd ook meer van verwacht deze GP. Het feit dat hij uitgerekend in Canada Q3 niet haalt roept idd vraagtekens op maar hij is dan ook rechtdoor gegaan in zijn laatste snelle ronde. Maar om te zeggen dat zijn seizoen voorbij is omdat hij voor het eerst dit seizoen Q3 mist, dat vind ik ietwat te vroeg geroepen.
Old 12-06-2010, 23:27
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular

Hamilton bestraft na het zetten van de pole position! Lewis krijgt een boete van 10.000$ omdat hij niet tijdig binnen was na het behalen van zijn 1ste plaats. Hij mag wel 1ste blijven maar krijgt ook nog eens een officiële waarschuwing. Blijkbaar zat er niet genoeg benzine meer in zijn wagen voor de FIA om een staal te nemen, dus zette hij de wagen vroegtijdig af en duwde hem binnen.

Reply With Quote
Old 13-06-2010, 11:42
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Als schumacher fan moet ik toch ook toegeven dat de wereldtitel er dit jaar voor schumi hoogst waarschijnlijk niet meer in zal zitten.

De achterstand in punten is ondertussen al behoorlijk opgelopen.

De achterstand op de baan vind ik echter minder groot. oké, gisteren zat het wat tegen. maar afgelopen races heeft schumi toch terug wat mooie dingen laten zien met zijn mercedes. Een 4de plaats in spanje en turkije en een 5de plaats in monaco (als we de foute bestraffing even vergeten)

Blijkbaar is het voor de meeste mensen waar wat men zegt,
en is een rijder maar zo goed als zijn laatste resultaat...

Indien de mercedes nog verbeterd, zie ik Schumi di jaar nog enkele sterke prestaties neerzetten.
Reply With Quote
Old 13-06-2010, 21:26
Ottooke's Avatar
I need speed !

Ik heb vandaag een redelijk interessante race gezien. Geen safety cars, maar wel inhaalacties en af en toe een tikje.
De gevaarlijke - Wall of Champions - muur heeft dit weekend geen slachtoffers gemaakt. Maar er zijn wel veel bochten afgesneden, al dan niet opzettelijk om een plaats te behouden

Over Schumacher: hij staat nu 9e in de rangschikking. Hij heeft de helft van de punten van Rosberg en 1/3e van de leider Hamilton.
In Spanje had hij een auto die voor hem gemaakt was en waar Rosberg moeite mee had. In Monaco reed Rosberg hier al een stuk beter mee. In Turkije was Rosberg even snel. In Canada was Rosberg sneller, net zoals in het begin van het seizoen. Ik vraag me af hoe het komt dat Schumacher die magische halve seconde dat hij sneller was dan al zijn teamgenoten uit zijn Ferrari periode nu niet meer heeft. Ik had hem zeker niet vooraan in het kampioenschap verwacht, maar wel in de buurt van zijn teamgenoot.

En ik ga akkoord met je uitspraak:
Indien de mercedes nog verbeterd, zie ik Schumi dit jaar nog enkele sterke prestaties neerzetten.
Maar met de volgende toevoeging:
En Rosberg nog betere prestaties dan Schumacher.
Old 13-06-2010, 21:57
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Ottooke View Post
In Spanje had hij een auto die voor hem gemaakt was en waar Rosberg moeite mee had. In Monaco reed Rosberg hier al een stuk beter mee. In Turkije was Rosberg even snel. In Canada was Rosberg sneller, net zoals in het begin van het seizoen.
In spanje kreeg schumacher een nieuw chasis (zonder beschadiging)
De update had voor zowel Rosberg als Schumacher een stap vooruit moeten zijn. Maar de andere teams namen blijkbaar grotere stappen.
En met heel dat verhaal dat ze een wagen speciaal voor Schumacher bouwen.. sorry hoor, maar dat is larie en apekool. Het was trouwens puur toeval dat schumacher het in Spanje ineens zoveel beter deed dan Rosberg, hij geraakte bij de start in de knoei, en verpeste zo zijn hele race.
Doorheen het seizoen is Schumacher steeds sneller en sneller aan het worden, hoe je het ook draait of keert.
Enfin, genoeg over schumi.

Ik vond de race best wel mooi om te zien, heel wat echte inhaal acties, tegenwoordig een zeldzaamheid in de formule 1.

Best wel verassend dat uiteindelijk de strategie om de soft banden als eerste te gebruiken beter uitpakte, dat was iets wat ik niet echt verwachte.
misschien een aanrader voor andere circuits. of te wel de baan voor de race nat spuiten, of te wel het afalt verwaarlozen, en je krijgt direct spannende races.
Reply With Quote
Old 14-06-2010, 11:00
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

ik vond dat Schumacher een paar belachelijke manoeuvres heeft laten zien (Kubica op het gras duwen nadat hij uit de pits kwam, Massa bijna de muur in duwen nadat die op 2 ronden bijna 6 seconden! had goed gemaakt, en daarmee die zijn resultaat verpest). Schumacher had met zijn banden zelf zijn race om zeep geholpen, dat moet je erkennen, en niet hopeloos aan je positie, die je door je tempo toch niet kan houden, proberen vast te houden.

(en dat zou ik ook gezegd hebben moest het een andere wagen met een andere piloot geweest zijn. 't is niet omdat het Schumi is)
Old 14-06-2010, 12:32
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Bij het uitkomen van de pitlane bleef schumacher op de race lijn, bij het aankomen bij de chicane ligt schumacher op de ideale lijn met naast hem kubica, Hij kan de bocht niet halen omdat Kubica in de weg zit, en Kubica kan de bocht niet halen omdat hij compleet op de verkeerde plaats zit. Het is dus eigelijk Kubica wat Schumaher op het gras duwt.

en dan nog het incident met massa, Oké massa was stukken sneller. Maar onboard bij massa zie ik niet echt een fout van Schumacher. Massa had gewoon te laat geremd..

Schumacher blijft toch duidelijk geviseerd, Er zijn genoeg andere gevaarlijke actie's gebeurd.. Maar iedereen begint altijd maar over de actie's van Schumacher.

Even een voorbeeldje, Kubica wat de sutil nog even inhaald voor de pitlane ingang
http://www.youtube.com/watch?v=saY59vuTUck
Schumacher had het niet moeten proberen hoor..

Ochja, ik bekijk de races van schumacher gewoon vanuit een ander perspectief dan een Schumi hater. Dus we zullen het waarschijlijk nooit eens zijn
Reply With Quote
Old 14-06-2010, 12:54
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by smiley View Post

Even een voorbeeldje, Kubica wat de sutil nog even inhaald voor de pitlane ingang
http://www.youtube.com/watch?v=saY59vuTUck
mja, dat had ook serieus verkeerd kunnen aflopen. is al even erg als wat schumi deed
Old 15-06-2010, 08:14
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular

Ik, Als grote Schumi fan en Ferrari fan , Vind persoonlijk dat Schumi wél in de fout gaat met de véél snellere Massa achter hem. Bij Kubica vind ik niet dat Schumacher moest afgeven en dus niet in de fout gaat.
Luister; Schumacher geeft 3 jaar niet in de F1 gezeten als piloot. D.w.z. dat hij 3 jaar is blijven stilstaan op gebied van feeling met de auto, evolutie van de auto en het baangevoel. dan komt hij terug in (voor mij dan toch) een tragere auto en met minder feeling. Dit brengt volgens mij veel frustratie mee en dan krijg je zulke manoeuvres... Ik denk niet dat hij ooit nog zijn top zal halen maar hij zal wel nog een rol van betekenis spelen in de komende jaren. Alé, dat hoop ik toch... En knap resultaatvan Alonso trouwens

Reply With Quote
Old 15-06-2010, 09:56
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Wat zitten we hier toch te lullen over Schumacher? Vroeger, toen het nog om de knikkers ging, kon ik me daar ook druk over maken. Maar nu gaat het toch om Hamilton, Button, Alonso, Vettel, Webber. Toch niet meer over Schumacher zeker. Laat die sukkelaar toch gerust, hij heeft het zo al moeilijk genoeg. Wees blij dat hij af en toe nog eens in beeld mag komen. Ik kan met een gerust hart zeggen dat mijn tolerantie tegenover Schumi enorm vergroot is sedert hij terug gekomen is. Of dat nu komt door mijn eigen instelling, of door het feit dat ik aanvoel dat hij de ereplaatsen niet meer aan elkaar gaat rijgen zoals vroeger, zal ik pas kunnen zeggen als hij nog eens op het podium staat. Maar bij de minste 'verkeerde' move van Schumi naar mijn toetsenbord vliegen om het aan de kaak te stellen hoeft voor mij echt niet meer; ik heb eindelijk vrede genomen met 'der Michael'...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 18-06-2010, 15:12
Ottooke's Avatar
I need speed !

In de nasleep van de GP van Canada nog even 2 nieuwsberichten die mij opvielen:

Quote:
Volgens Martin Brundle heeft Michael Schumacher in Canada zijn slechtste Formule 1-race ooit gereden. "Het was schokkend slecht wat Schumacher liet zien", zei Brundle op de website van de BBC. "Ik heb hem nog niet eerder zo slecht zien rijden. Het zag er allemaal erg klunzig uit en er zaten een paar manoeuvres bij die onacceptabel waren. Als hij een nieuweling was geweest, dan had ik gezegd dat hij nog niet klaar was voor de Formule 1."
Er wordt ook gefluisterd dat Massa in zijn hernieuwde contract met Ferrari een Barrichello-clausule heeft. Dat wil zeggen dat Massa 2e viool gaat spelen ten voordele van zijn teamgenoot Alonso in de seizoenen 2011 en 2012.
Hiermee worden de geruchten dat Kubica naar Ferrari zou gaan de kop ingedrukt.
Spijtig voor Kubica want volgens mij is hij een toekomstig kampioen. Renault moet investeren in de wagen en een degelijke 2e rijder en ze worden met Kubica WK. Anders zal Kubica naar een topteam moeten verhuizen, maar de huidige contracten bij Ferrari en McLaren zijn voor de komende jaren (tot 2012) vastgelegd.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules