De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 03-08-2009, 21:33
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
*** Heuvelklim van Grandcourt - de foto's ***

Gisteren in het een uithoek van België nabij Virton, letterlijk in het zicht van de Franse grens.

Er was een nationale en een provinciale wedstrijd, daarom zijn er soms wagens met hetzelfde startnummer. Dan waren er nog provinciale piloten die hun wagen deelden, en anderen die nationaal en provinciaal reden met dezelfde wagen.

















__________________
www.rallyfoto.be
Reply With Quote
  #2  
Old 03-08-2009, 21:34
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187



__________________
www.rallyfoto.be
Reply With Quote
  #3  
Old 03-08-2009, 22:32
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Het staat al jaren op mijn to-do lijstje maar het komt er niet van. Course de Cote in BE, Daar rijden dus redelijk moderne F3000 wagens tussen! Mooie foto's.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-08-2009, 22:57
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Laat die S bij wagens maar weg.

Jean Schmits rijdt het volledige kampioenschap, soms komt Luxemburger Demuth eens met zijn Reynard (de rode F3000) maar daar blijft het meestal bij. De rest zijn F3's. Bij de Luxemburgers loopt het aantal wat hoger op.
__________________
www.rallyfoto.be
Reply With Quote
  #5  
Old 06-08-2009, 10:14
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Merelbeke
Posts: 320
Leuk om nog eens foto's van heuvelklim te zien.

Een grote tien jaar geleden, voor het opstarten van PDG, en na het sluiten van het Mandes-circuit in Ingelmunster, hebben we een paar jaar het Belgisch kampioenschap Heuvelklim gereden. Toen waren we, samen met een team uit Antwerpen, de enige Vlaamse deelnemers. Onze wagen was een prototype, een zelfbouw-wagen met onderdelen van een Formule Ford, F3 en een Renault Alpine V6. In die tijden was het nog allemaal te doen. ( I'm getting old )

Voor de mensen die het niet kennen:
De "paddock" tijdens heuvelklim is niet meer dan een stationsplein, gemeenteplein of gewoon voortuintjes op straat. De paddock is niet altijd bij de start van het traject. Bij sommige wedstrijden gaan alle wagens in groep naar beneden, waarna ze een voor een naar de finish rijden, met de paddock bij de finish. Bij zo'n wedstrijden was het moeilijker om bandenwarmers te gebruiken, wat dikwijls gebeurde bij de zware formulewagens.

Niet zelden kwamen straatwagens in de paddock, startnummer op de wagen, gereedschap uit de koffer, naar de keuring en starten.

Dikwijls meegemaakt dat er een wagen uit de ravijn of van tussen de bomen gehaald moest worden. Eenmaal is onze wagen van de baangeraakt en enkele meters lager in de kruin van een boom blijven steken. De laatste jaren zijn er in Franrijk toch enkele doden gevallen tijdens de Course de Côte.
Het principe van deze wedstrijden is redelijk eenvoudig: Om het snelst een berg oprijden. Als ik me goed herinner was het de som van de 2 beste ritten. Er zijn 3 testruns en 3 wedstrijdruns. Dikwijls is zo'n run korter dan een minuut, waardoor de totale rijtijd onder de 5 minuten lag. Dat was meteen ook voor ons de reden om te stoppen met heuvelklim. We reden dikwijls 5 uur heen en terug ( van Brugge) voor amper 5 minuten rijden.

Er waren (zijn?) soms alternatieve wedstrijden. Ze reden er soms straatwagens het ganse traject op 2 wielen. Enkele meters na de start stond er dan een schans. Die wagens hadden een gat in de bodemplaat om zo de baan te kunnen zien.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 06-08-2009, 10:18
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Merelbeke
Posts: 320
Quote:
Originally Posted by Juha View Post
Laat die S bij wagens maar weg.

Jean Schmits rijdt het volledige kampioenschap, soms komt Luxemburger Demuth eens met zijn Reynard (de rode F3000) maar daar blijft het meestal bij. De rest zijn F3's. Bij de Luxemburgers loopt het aantal wat hoger op.
Toen wij heuvelklim reden, was er nog de Luxemburger Hauser die met een F3000 reed, die af en toe nog eens naar België komt.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.