De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-04-2004, 02:01
Rrubinio Rrubinio is offline
De Paddock Regular

Post Donderdag 22 april, vrije-trainings-dag

Donderdag 22 april, vrije-trainings-dag ( the original )

Het was nog goed nat toen de eerste World Series Light om 9u05 op de piste verscheen. Zolder lag er vrij glad bij en om het een beetje veilig te houden toonde de baanposten dan ook de geel/rood gestreepte vlag. Een verwittig mens is er twee waard werd ons vroeger altijd verteld en zelfs nu klopte deze theorie. Zelfs nog toen voor de WS Lights de laatste geblokte vlag viel telde we nog geen één uitstapje of grindbak bezoek.

Iets waar grote broer V6 of de “World Series” eigenlijk een voorbeeld konden aannemen. Enkele teams opteerde reeds voor slicks andere probeerde het nog even op intermedium of zelfs regenrubbers. Drie verschillende race lijnen maar ook evenveel misverstanden.
Aanrijdingen bleven gelukkigerwijs uit maar op het stukje Villeneuve-Terlamen-Borderbergbocht werden toch regelmatig Hitchcocks geschreven.

Om 10u30 gaat het voor de eerste keer dan echt mis, Michael Keohane (vervanger van Marc Hynes) gaat te laat in de remmen en duikt na een driehonderdzestiger in de Villeneuve grindbank. De tweede code rood is er om 11 uur voor een KTR wagen met technisch defect. Er wordt gekozen voor de veiligste procedure want de bolide staat gevaarlijk en half op de piste. Om 11u45 is het alweer zover, Enrique Bernoldi trotseerde bijna de volledige grindbak van de eerste linkse maar haalde net de laatste meters niet. Opnieuw de rode vod in het spel en de rest van het veld mag mee voor de “almuerzo”. De World Series zijn nog steeds in Spaanse handen en dan klink “middagmaal” toch ietsje minder zonnig.

Na de break blijf alles rustig tot 14u30 of tot er weer eentje vergeet zijn vierwieler op het gras te parkeren bij een technisch defect, tien minuten later gaat Olivier Pla (vorige week ook al goed voor twee rode vlaggen) even kijken hoe diep de grindbak van de chicane is. Alweer wordt het zekere voor het onzekere genomen en word de rode vlag gezwaaid. Maar de grindbak blijkt niet zo erg diep te zijn want na wat manoeuvreren kan de Fransman zijn weg zonder hulp verder zetten. Om 15u10 parkeerde Rogrigo Sperafico zijn Dallara met technisch defect aan Viverselpoort en terwijl alle ogen op de Braziliaan gericht zijn knalt Pablo Donoso in de Chicane zijn bolide naar de eeuwige jachtvelden. Ondertussen had de Indiër Narain Kaarthikeyan de klok doen stoppen op 1.21”597. Alé alweer een bewijs "Red Bull geef je vleugels".

De laatste 90 minuten van deze training was weggelegd voor de MVD Belcar maar bracht eigenlijk geen verrassingen. In numerieke volgorde krijgen we: Kumpen/Longin (Chrysler Viper), Schreurs/Verheyen (Porsche 996 Biturbo), Kuismanen/Hasenbichler (Chrysler Viper), Van de Haterd/Couwberghs (Porsche 996 Biturbo), Wauters/Wauters (Porsche 996 Biturbo), Menten/Verbergt (Porsche 996 Biturbo), Palttala/Van Sande (Porsche 996 Biturbo), Meulders/Moonens (Porsche 996 Biturbo), Van Moerkerke/De Drijver (Stealth), Maes/Tanghe (Porsche 996 Biturbo), Raus/Raus (Porsche 996 Biturbo), Cole/Cuff (BMW Z3), Mattheus/Redant (Audi TT), Theuws/Derdaele (Ultima), Qvick/Geoffroy (Ultima), Lambert/Lefort (Porsche 996 GT3/RS), De Gastines/De Craene (Porsche 996), Chouvel/Horion (Jaguar silhoutte), Van Bellingen/Coenen (BMW silhoutte), Beliën/Jacobs (BMW E46 M3), Smets/De Keersmaeker (BMW E46 M3), Kenis/Severich (BMW E46 M3), Van Delm/Bürrick (Ford Mondeo Turbo), Vannerum/Neyens (Mercedes CLK), Morlet/Moury (BMW M3 3.2) en Steinberg/Cuyvers (BMW E36 M3).

AD sport zet dit weekend een extra Porsche in voor Eric Bruynooghe en Vic Hermans. Maar ook M-S-E had nog een BMW op overschot en deze wordt onder de bips geschoven van het gelegenheidsduo Thieu Molenaars en Jef Van Samang.

Enjoy dit weekend zou ik nog willen zeggen, maar vergeet vooral de oordopjes niet !
Bij leven en welzijn, tot volgende week.

Ronald Janssens
Enkele foto's

Welkom in ... Thema Cafe WHEELS Circuit Zolder.
www.wheelscafe.be

Last edited by Rrubinio; 23-04-2004 at 02:06.
Reply With Quote
Old 23-04-2004, 17:31
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Op het schema dat ik van GLPK ontvangen heb ivm met de Race van dit weekend staat dat Patrick Scheurs en Walter Grootaerts gaan rijden. Maar mss kan het wel zijn dan Guy heeft getraind maar lijkt me toch wel raar.

Sportieve groeten,
Thomaske_GLPK
Reply With Quote
Old 23-04-2004, 18:02
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Als ik het goed voorheb, heeft gisteren Schreurs gereden.

Wat ik wel zeker weet: de GLPK heeft gisteren een nieuw persoonlijk record gereden over een rondje zolder.
Old 23-04-2004, 18:44
De Paddock Enthousiast

En welke bedoel je met de GLPK de Porsche zeker omdat we het er toch over hebben en welk was dit record
Reply With Quote
Old 23-04-2004, 19:43
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Uiteraard heb ik het over de porsche!
Schreurs heeft dus de top tijd gerealiseerd, maar wat dat de tijd juist is (ik dacht dat het 0.8 sec sneller was dan de vorige best tijd, maar welk die vorige best tijd was )

@ Thomaske_GLPK : ik veronderstel dat jij wel de record ronde zult weten van jullie Porsche???
Old 23-04-2004, 21:18
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Thomaske_GLPK
Op het schema dat ik van GLPK ontvangen heb ivm met de Race van dit weekend staat dat Patrick Scheurs en Walter Grootaerts gaan rijden. Thomaske_GLPK
Vandaag (vrijdag) stond in elk geval Walter zijn naam nog niet op de auto, maar ja dat is mss ook maar een detailke dat tegen morgen of zondag in orde zal zijn.
Reply With Quote
Old 23-04-2004, 21:30
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Guy Verheyen himself wist me de vorige race te vertellen dat hij deze race niet zou rijden en dat hij vervangen werd door Walter. Toen ik hem daarop vroeg of hij dus dit weekend niet aanwezig zou zijn, antwoordde hij dat hij als toeschouwer zeker ter plaatse zou zijn

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 23-04-2004, 22:51
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Jup, zo klonk het toch vorige race, alhoewel : vandaag was Guy Verheyen wederom piloot van dienst aan het stuur van de GLPK Porsche... We zien het morgen wel, eens de officiële kwalifs van start gaan...
Reply With Quote
Old 24-04-2004, 06:50
De Paddock Enthousiast

Heb gisteren avond van een teammember die gisteren op 't circuit was gehoord dat Guy heeft gereden maar datdit weekend Patrick en Walter gaan rijden.

@Mr. Dallara als ik eerlijk moet zijn weet ik het ronderecord van onze Porsche niet (schaamschaam)
Reply With Quote
Old 24-04-2004, 21:49
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

Verheyen heeft gereden vandaag, als ik me niet vergis. Hij zat toch in zijn overal in de tent.
Reply With Quote
Old 24-04-2004, 22:13
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Quote:
@Mr. Dallara als ik eerlijk moet zijn weet ik het ronderecord van onze Porsche niet (schaamschaam)
Dat is dus sinds vandaag 1.36.543 (Eerste sessie, Patrick Schreurs)
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules