De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Straatwagens
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 24-08-2004, 19:19
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Ferrari F430 Modena

De opvolger van de 360 is bekend. Foto's:


http://www.infomotori.com/a_16_IT_11649_2.html

http://www.fastdrive.org/news.php?extend.132

http://autowereld.com/nieuwsbericht....1083&pa=1&fr=1

Op de laatste link vind je wat meer gegevens in het Nederlands. Mooi mooi
Reply With Quote
  #2  
Old 24-08-2004, 19:55
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Met dank aan onze vrienden bij CarSpyShots

of volg de thread hier









__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 24-08-2004, 21:16
Red DJ's Avatar
Red DJ Red DJ is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: Geel
Posts: 43
Fijne Bak!
Reply With Quote
  #4  
Old 24-08-2004, 22:29
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
ik vind hem helemaal niet schoon
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 24-08-2004, 22:33
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally posted by marcel
ik vind hem helemaal niet schoon
Ik vind hem ook niet echt mooi. Te fel een Enzo Ferrari wanna-be.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 24-08-2004, 22:35
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Ik vind het een beetje "Modena" meets "Enzo".

Volgens mij hebben ze de looks van de 360 willen combineren met de power en de aerodynamische efficiëntie van de F50.

Ik heb de 360 altijd bewonderd omwille van zijn looks en de F50 omwille van de rauwe kracht die hij uitstraalde. Een hybride lijkt me dan ook meer dan ... interessant!
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 24-08-2004, 23:08
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Ik vind het maar niets. De Ferrari's van tegenwoordig zitten vol met elektronische snufjes en zijn naar mijn mening te luxueus afgewerkt. De diffuser achteraan vind ik gewoon lelijk, de voorkant gaat nog wel qua styling. Misschien ligt het aan mij, maar ik ben blijven steken toen de F40 uitkwam in 1987. Pure kracht zonder luxe. Niettemin mogen ze mij altijd een Ferrari (of een ritje als co-piloot) cadeau doen
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 24-08-2004, 23:15
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally posted by Ottooke
Ik vind het maar niets. De Ferrari's van tegenwoordig zitten vol met elektronische snufjes en zijn naar mijn mening te luxueus afgewerkt. De diffuser achteraan vind ik gewoon lelijk, de voorkant gaat nog wel qua styling. Misschien ligt het aan mij, maar ik ben blijven steken toen de F40 uitkwam in 1987. Pure kracht zonder luxe. Niettemin mogen ze mij altijd een Ferrari (of een ritje als co-piloot) cadeau doen
Je bent wat blijven steken toen het niet meer op Enzo's manier gebeurde.
Zaken zoals die diffuser, f1-transmissie en schakelen aan stuur, veel luxe.. zijn zaken die hij niet persé wilde. Bij hem moest het gewoon kracht uitstralen, maar met 'enige' klasse, zonder de nodige overbodige luxe.
Maar ook bij andere constructeurs zie je nu modellen die nooit de productie gehaald zouden hebben, als de stichter nog leefde.
Nu kan je dan ook de vraag stellen in welke mate elke mid-engine van Ferrari wel een Ferrari is, omdat Enzo enkel dankzij Dino die gemaakt heeft, maar het zelf eigenlijk niet wilde.

Desondanks, vind ik die F430 best geslaagd, in tegenstelling tot de F600, opvolger van de F575, die ze nu aan t testen zijn. Die lijkt meer op ne 612 dan op wat anders.

Die F430 is echt een mix tussen ne 360, 575 en ne Enzo. Ze hebben ne 360 gepakt, dan de luchtinlaten wat veranderd, de motorkap van ne 575 gepakt en de rest van de achterkant is van de Enzo. Die diffuser staat daar niet zo slecht.
Reply With Quote
  #9  
Old 24-08-2004, 23:17
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
ik heb de 360 modena sinds hij uitkwam de mooiste ferrari gevonden, ik kan deze opvolger ook wel apprecieren mits er de juiste velgen worden onder gelegd
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 25-08-2004, 10:07
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Quote:
Bron: forums.mwerks.com

Car was presented to a select group of customers in Maranello on tuesday 20th july. Called the 430 Modena, it weighs in at 1350 kg dry and has 490 bhp (euro). It has an electronically controlled diff that the driver can adjust from the thingypit. The back is enzo - like and the front too (notably the lights). Power to weight ratio is equal to that of a CS.

CCM brakes are an option.

Price is 360 Modena + 4%

First deliveries in Europe April '05.

Spider and Challenge race car in about 1 yr

CS version not yet decided.

Look for new "stradale" version of the 575.

All above FACT - not supposition.

430 was presented by Luca di M, Todt, Schumacher, Barichello, and Badoer

Some times:

3.95 : 0-60MPH
9.20 : 0-100MPH
21.4 : 0-150MPH
12.18 @ 118MPH 1/4 Mile
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 25-08-2004, 10:51
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Een stradale versie van de 575? Dat belooft.
Reply With Quote
  #12  
Old 25-08-2004, 11:37
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
't is en blijft een Ferrari he mannen.
Reply With Quote
  #13  
Old 26-08-2004, 03:01
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally posted by Huudo
't is en blijft een Ferrari he mannen.
juist. afvoeren dus
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 26-08-2004, 09:43
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
'k denk eigenlijk dat die met een spoiler er toch wel goed uitziet hoor. Om te racen zal die diffuser waarschijnlijk toch niet genoeg downforce leveren.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.