![]() |
|
|
||||
|
||||
de laatste safety car was voor de crash van Muytjens
|
|||
|
|||
SC 1 = Contact van S&P Porsche en Qvick Ultima. Porsche OUT!
SC 2 = GPR Porsche crash in Blanchimont SC 3 = Muytjens crasht met BMW op Post 11 Mvg... |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Yupz, ik was diegene met de rode jas
![]() Mvg... |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Veel race hebben we jammer genoeg niet gezien vandaag. Naar gewoonte met de Belcar in Spa waren er weer enkele (lange) SC-procedures
![]() Deze keer waren ze (buiten SC3 dan) eens niet in het nadeel van SRT. Zo kon Hart het stuur overgeven zonder teveel achterstand op de koplopers. Het was daarna wel zalig om Marc constant te zien pushen, zeker hoe hij telkens de Raidillon opging ![]() En wij dan, met het ook op het kampioenschap, maar zien waar Penders-Lamot in het veld zaten. Die gingen weer tamelijk goed natuurlijk. En dan nog eens geholpen door penalty's worden ze mss wel 3e :s Niet dat ik die mannen den titel niet gun hoor, na SRT het liefst die twee sympathieke mannen, maarja toch liever SRT, en nu al 4 op 6 races gewonnen, waaronder de 24u, dan zou den titel toch ook niet overdiend zijn ..., maar 't gaat dus allemaal beslist worden de volgende race. ![]() En die penalty van Kuismanen dan, waarom reed die nu eigenlijk zo traag rond achter de SC, op een gegeven momentstond de SC zelfs bijna stilstaand te wachten tot hij wel aan moest sluiten ... Marc Goossens kreeg het er precies zo van op zijn heupen dat hij door telkens kort op te trekken en te remmen de SC wat wilde opjagen ![]() En dan heb ik nog een vraag ook eigenlijk: waar ligt in Spa eigenlijk de streep? Daar waar de eerste twee staan bij de startopstelling, of daar waar er wordt afgevlagd? Eigenlijk is dat waar de tijden opgemeten worden zeker? En dat zal wel op de plaats zijn waar de finishvlag gezwaaid wordt, maar waarom ligt die streep zo'n 100m voor de startstreep? In Zolder vallen die toch samen? Maar zo zijn er nog wel circuits, Magny Cours bv als ik me goed herinner. Maar 't is eigenlijk voor bij de herstarts dat ik me dat afvroeg. De meesten wachten mooi met inhalen tot ze de startstreep hebben overschreden, maar bij de laatste herstart wachtte Menten maar tot aan die lijn waar er wordt afgevlagd. En zo reed hij op de startstreep al meer dan een wagenlengte voor de wagen waar hij eigenlijk nog moest achterrijden ... Menten was anders nog wel aan't jagen in dat laatste wedstrijdgedeelte, in Eau Rouge was het zelfs ff heel tricky voor hem, maar zo van die mannen die er volledig voor gaan, dat zien we graag natuurlijk ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Waarom diende Lamot-Penders klacht in?
|
|
||||
|
||||
omdat Couwberghs ingehaald zou hebben tijdens de gele vlaggen van de safety-car procedure...
|
||||
|
||||
wa is nu eigenlijk de uitslag?
|
|||
|
|||
De uitslag is nog niet officieel. Deze komt er pas nadat we weten ofdat GLPK of TT Racing nu winnen in het protest.
Schandalig de SC-procedure. Er was dit maal maar één SC, YES maar... de lijdende wagen moet dan wel vertragen tot heel het veld samen is en dan komt de SC er pas op. Wat ook gebeurde. De Corvette vertraagde van 2'25'' naar 2'48". Je kan de wagens die onder de 2'48" rijden, met manier van spreken, op u twee handen tellen dus dit was ook weer een flop. Over het protest van GLPK. Ik zou niet durven zeggen ofdat we een wagen hebben ingehaald of niet tijdens de 3de SC-procedure. Maar hier zijn echter geen beelden van. Dus het is het woord van TT Racing en dat van GLPK. TT Racing legde de klacht neer omdat we hen hebben 'ingehaald'. Bart Couwbergs wist zelf van niks. @ Raceboy: ik was niet zeker ![]() Mvg... |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Althans, nog geen OFFICIELE uitslag... Na de uitspraak van de Sportcommissie is het duidelijk dat Kuismanen/Vosse 60 seconden aan de broek krijgen en daarmee naar de zesde plaats algemeen zakken. Wat betreft plaatsen 3 en 4 zullen we nog enkele dagen (weken?) moeten wachten. Het beroep tegen de uitspraak van de Sportcommisie om Longin/Couwberghs met 30 seconden te bestraffen (waardoor ze 'slechts' vierde zouden worden, en Penders/Lamot derde zijn), wordt behandeld door de 'Big Boys' in Brussel. Na de sanctie voor Kuismanen/Vosse en Longin/Couwberghs, MAAR in afwachting van het aangetekende beroep ziet de (nog steeds voorlopige) top vijf er als volgt uit: 1. Selleslagh Racing Team – Corvette C5-R 2. PSI Motorsport #4 – Porsche GT2-R 3. PPC/TT Racing – Porsche 996 GT3-RS 4. GLPK-Racing – Porsche 996 Biturbo 5. PSI Motorsport #5 – Porsche GT2-R Een zeer triestige apotheose op een al te veel slaapverwekkend Spa Racing Festival, waarbij de toeschouwers zeer dik in de zak werden gezet via een zogenaamde fraaie 'affiche'. Toeschouwers... waren die er trouwens? Niettegenstaande de gratis inkom (wel bijbetalen voor de paddocks ![]() ![]() Mvg, Dries De Smet |
|
|||
|
|||
Quote:
Thomaske, sorry dat ik weer moet reageren er zijn wel degelijk beelden van het voorval en een tweede punt zijn wel de tijd opnames en die zijn zeker juist. Als je de eerste ronde van SC achter een wagen hangt en de daarop volgende rondes voor deze wagen hangt tijdens dezelfde SC dan ben je die toch voorbij gestoken (of heeft Bart ne ronde stilgestaan en op dezelfde plaats proberen in te schuiven) of zie ik dit verkeerd. Bert heeft beroep aangetekend tegen de voorlopige uitslag omdat de mensen van TT-racing niet onmiddellijk na het voorval een klacht hebben neer gelegd. En pas nadien en dan zou je eventueel het feit van koers vervalsing kunnen inroepen. Weet je wat ik het ergste aan dit voorval vindt is dat het weer is een storry rond Bertje boemboem gebeurt. Onze zogezegde pro rijder verziekt wel heel het sfeertje met dit gebeuren. Ik heb zelf de reactie gehoort van ne pro rijder(Mark) als het werkelijk is gebeurt dat ze gepasseerd zijn onder geel moeten we ons daar bij neerleggen. En heeft TT racing gelijk dat ze voor hun zaak vechten. Ook al is dit dan zeer nadelig voor ons in het kampioenschap het zij dan zo. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Of zelfs nog veel eenvoudiger: uit het "stilletjes nadenken" (echt niet te luid, tenzij je wil afgeslacht worden door 'XYZ'), kan je ook nog andere conclusies waarnemen ![]() ![]() Mvg, Dries De Smet |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|