De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 04-10-2005, 15:44
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

tja, in de gesproken taal worden voor de 180 graden daarvoor wel eens Bruxelles of Rivage gebruikt, laat ons het knikje naar links meenemen in deze benoeming of gewoon 'de linkse na de Bruxelles'
Old 04-10-2005, 18:19
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally Posted by Eddy V
Toch heeft Speakers Corner (post 11) ooit eens een naam gekregen van een dorp / stad. Maar voorlopig weet ik niet meer welke naam.
Ik denk zelfs dat elke bocht (of toch de meeste) een naam van een (hoofd)stad heeft. "Bruxelles" is gekend maar de meesten zijn onbekend. Inderdaad; ook ik weet ze niet. Maar als ik me niet vergis hebben ze eens in een programmaboekje van de F1 gestaan. Ik weet niet meer welk jaar. De enige hoofdstad die ik onthouden heb is "Rome". Dat zou naar verluidt Combes zijn. Iemand meer info hierover of heb ik me iets laten wijsmaken ????

C U
Reply With Quote
Old 04-10-2005, 19:18
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

off-topic: De laatste rechtse bocht van de "chicane" Le Combe heet Malmedy. (Staat ook een bordje van langs het circuit)
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 04-10-2005, 19:20
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie

Officieel is het:
La Source, Eau Rouge, Radillion, Kemmel, Les combes, Malmedy, Rivage, Pouhon, Des Fagnes, Stavelot, Blanchimont, Busstop en weer bij La Source.
Old 04-10-2005, 20:58
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Busstop is geen officiele naam. Niet dat dit iets uitmaakt, want alleen zo is hij gekend.
Busstop is destijds door Engelse toeschouwers bedacht, maar ik zou niet weten waarom.
Reply With Quote
Old 04-10-2005, 21:12
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Eddy V
Busstop is geen officiele naam. Niet dat dit iets uitmaakt, want alleen zo is hij gekend.
Busstop is destijds door Engelse toeschouwers bedacht, maar ik zou niet weten waarom.
Het moet inderdaad wel door engelse zijn want hij lag aan de verkeerde kant

Reply With Quote
Old 04-10-2005, 21:27
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Ha, ik weet dat zo nog niet. Hangt er vanaf van waar de bus komt.
Reply With Quote
Old 04-10-2005, 21:28
strepper strepper is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by jeep
Thomaske, sorry dat ik weer moet reageren er zijn wel degelijk beelden van het voorval en een tweede punt zijn wel de tijd opnames en die zijn zeker juist. Als je de eerste ronde van SC achter een wagen hangt en de daarop volgende rondes voor deze wagen hangt tijdens dezelfde SC dan ben je die toch voorbij gestoken (of heeft Bart ne ronde stilgestaan en op dezelfde plaats proberen in te schuiven) of zie ik dit verkeerd. Bert heeft beroep aangetekend tegen de voorlopige uitslag omdat de mensen van TT-racing niet onmiddellijk na het voorval een klacht hebben neer gelegd. En pas nadien en dan zou je eventueel het feit van koers vervalsing kunnen inroepen.

Weet je wat ik het ergste aan dit voorval vindt is dat het weer is een storry rond Bertje boemboem gebeurt. Onze zogezegde pro rijder verziekt wel heel het sfeertje met dit gebeuren. Ik heb zelf de reactie gehoort van ne pro rijder(Mark) als het werkelijk is gebeurt dat ze gepasseerd zijn onder geel moeten we ons daar bij neerleggen. En heeft TT racing gelijk dat ze voor hun zaak vechten. Ook al is dit dan zeer nadelig voor ons in het kampioenschap het zij dan zo.

Ik heb dit weekend samen gewerkt met Bert en ik ben er zeker van dat er zeer weinig piloten zijn die zo met hun job bezig zijn als Bert.
Dat kan niet gezegd worden van het gros van de Belcarpiloten en daar is er zeker ene bij die me ne dikke bak rijd.
Na een jaar afwezigheid tot de conclusie gekomen dat het een arm kampioenschap is.
Reply With Quote
Old 04-10-2005, 23:36
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

De onboardbeelden uit de Porsche van Penders tonen duidelijk aan dat Couwberghs in de fout gaat en inderdaad onder SC heeft ingehaald.
Bewijs op www.skynet.be/pitstoptv .
Old 05-10-2005, 08:22
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Ik wil dit niet tegenspreken. Als ze het kunnen bewijzen is 't zo. Maar is er op die beelden ook te zien dat ze op de vorige post geel zwaaide?

Mvg...
Reply With Quote
Old 05-10-2005, 08:40
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Hallo, hoe dom is die Couwberghs wel niet. Hij verdiend die straf dubbel en dik.
Ik kon toch een gele vlag ontwaren bij de vorige post.
Reply With Quote
Old 05-10-2005, 09:02
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by JPMontoya
Hallo, hoe dom is die Couwberghs wel niet. Hij verdiend die straf dubbel en dik.
Ik kon toch een gele vlag ontwaren bij de vorige post.
Als je zelf zou geracet hebben, denk ik niet dat je dit soort opmerkingen zou maken.
De eerste SC-melding werd gegeven in de eerste rechtse van Stavelot. Bij nauwkeurig visioneren van het beeld zie je de baanpost het bord omhoog steken en de gele vlag geven. Ik neem aan dat Couwberghs op dat moment ongeveer in het spoor zit van Penders. Wachtend op het moment om Penders voorbij te gaan, vol geconcentreerd op de Porsche van Penders en niet op de baanposten langs de weg. Na Stavelot haalt Couwberghs dan in, na 3 posten met geel en SC ...

Couwberghs heeft een fout begaan en zal ook in beroep 30 seconden straftijd krijgen. Een autosporter is ook maar een mens.

PS. Je maakt zelf ook een fout. Niet "hij verdiend", maar "hij verdient".

Old 05-10-2005, 09:16
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Typische opmerkingen over het zien en niet zien van gele vlaggen. Indien je, zoals Peter zegt, vlak achter een wagen hangt en deze wil inhalen kan het best zijn dat je een gele vlag niet ziet (of pas als het te laat is).
Maar, en hier komt natuurlijk de hamvraag, wie bewijst dat je het wel of niet zag? Als rijder zou je het namelijk moeten zien. Dus ligt de fout altijd bij de rijder: als rijder MOET je er voor zorgen dat je alle vlaggen en signalisaties ziet.
Maar het is meestal een kwestie van wat men WIL zien in plaats van wat men KAN zien. Een veel voorkomend probleem tegenwoordig.
Heeft ook veel te maken met de mentaliteit van ik ben (vul zelf in)rijder en daarom gelden voor mij andere wetten.
Reply With Quote
Old 05-10-2005, 11:35
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Was het niet mogelijk geweest om gelijk na het inhalen de positie terug te geven? Lijkt me toch dat hij toen hij Penders voorbij was die vlaggen wel zag? Maja, al met al is het gewoon een normale straf, of er nu opzet in het spel was of niet.
Reply With Quote
Old 05-10-2005, 12:52
djwaard djwaard is offline
De Paddock Rookie

Hmm, normaal meng ik me niet in zulke discussies, maar nu kan ik het even niet laten.

JPM,

"dom" ben je niet als je een bloeiende zaak hebt, die tot één van de beste in haar soort gerekend wordt, althans in Vlaanderen.

"Dom" ben je ook niet als je racet op de manier waarop de door jou aangesproken piloot het doet.

"Dom" ben je niet als je een passie voor autosport jarenlang weet te voeden door telkens weer een zitje op te eisen, zowel op onverhard als op circuit.

"Dom" ben je niet als je een kleine vergissing maakt, die dan ook perfect bestraft kan en waarschijnlijk zal worden.

"Dom" ben je niet als je na een duidelijke split tussen twee partijen nog bij allebei over de vloer kan komen. Daarvoor heb je bepaalde kwaliteiten nodig.

"Dom" ben je niet als je ondanks de doorgaans lovende kritieken met je beide voeten op de grond blijft staan, en bovenal een vriendelijke en open mens blijft.

Om alle misverstanden te vermijden, ik sta niet dichter bij de betreffende piloot dan de gemiddelde depaddock.eu'ter. Maar als je bekijkt hoe hoog met sommige andere "sterpiloten" wordt opgelopen, kan ik het niet laten om het bij gelegenheid ook eens op te nemen voor een echt talent.

Met oprecht vriendelijke groet,

J.

Last edited by djwaard; 05-10-2005 at 12:54.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules