![]() |
|
|
||||
|
||||
Hele korte update hier:
1/ RAL 5002 is gespoten (drie laagjes) => Moet er bij zeggen dat die spuitbussen van Dupli Color erg goed werken. Ze spuiten precies beter dan die van Tamiya waar er meer dikke lagen uitkomen. De Dupli is meer nevel dus je hebt veel minder kans op druipers en oneffenheden. Nadeel is de veel langere droogtijd. Zeker twee uur wachten voor de volgende laag en 24 uur voor hij echt droog is. Vanavond haal ik de afplakband eraf. Ben heel benieuwd... Decals zullen voor dinsdag zijn want ik ga 48 uur wachten... 2/ Rolkooi is hersteld. Ik had even een dryfit gedaan en de rolkooi was (gelukkig eigenlijk) afgebroken. Ik heb hem meteen helemaal los gemaakt, versneden en hersteld zodat hij nu correct in de auto zit. ![]() Grtzzz |
|
||||
|
||||
UPDATE:
Ook de blauwe kleur is aan de wagen toegevoegd (RAL 5002). Het duurt een tijdje eer deze Dupli Color droogt en uithardt. Ik heb de wagen een dag of 4 laten staan... Enkel de verf op de Tesatape wilde niet erg drogen. Die op de Tamiyatape wel. Goed dat je dat weet, anders kun je heeeeeel lang wachten :P Hieronder wat foto's van de spuittoestand en van de uitgeharde verf, ontdaan van alle tape... ![]() ![]() ![]() ![]() De komende dagen volgen de decals... grtzzzz |
|
||||
|
||||
Stap voor stap nader ik het einde van deze wagen. Gisteren een paar uur bezig geweest met de decals. Ik ben er eigenlijk niet helemaal tevreden over. Wel over mijn werk, niet over de kleuren van Renaissance.
Zo is de decal van Michelin op de zijkanten veel te licht. Die van Heller waren dus correcter. Ook zat er een vlekje op een decal van "total" en was er een fout in een stripe, maar die kon je makkelijk oplossen. Ook de oergang van rood naar wit is niet perfect van kleur. En dan bedoel ik het geel in de decal... (vlekjes en geen rechte overgang) Het blijft bij een setje extra decals altijd moeilijk om uit te vissen waar al die decals moeten. Ik heb er zelfs een behoorlijk aantal teveel... Enerzijds omdat ik de Deutschland-versie bouw, anderzijds omdat enkele decals overbodig of dubbel waren... Gelukkig zijn heel wat goede foto's te vinden op de site van de Deutschland rally zelf. Das het voordeel van een recent model. Straks mag er een eerste laag blanke lak van Gunze over. Ik durf niet zo goed, het is de eerste keer en ik hoop dat alle decals goed aansluiten om gene miserie te hebben. Ik heb al eerder over decalproblemen gelezen na het aanbrengen van blanke lak... Hopelijk is die Gunze echt wel zo goed. Foto's: ![]() ![]() ![]() Ook de wielen zijn nu in orde: ![]() Zoals je ook kon zien zijn de ruitenwissers per ongeluk afgebroken... Dan nog deze decals: iemand een idee waar ze voor dienen? Ik heb dit nog nergens op referentiefoto's teruggevonden... ![]() Ten slotte merk ik net dat ik een lichtkapje mankeer. Het zit niet op het raam en in de doos, dus ik vrees dat dit ofwel er niet bij zat ofwel verdwenen is. Wat moet ik doen? Heller mailen of Domino waar ik de doos kocht? Grtzzz |
|
|||
|
|||
Die decals zijn voor op de banden...
SL = slicks AVG = avant gauche Die getallekes ben ik niet zeker wat dat is, ik dacht eerst aan druk maar 2.2 bar in de achterbanden lijkt mij wat veel |
|
||||
|
||||
sl = sebastien loeb fd = francuis duval
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zelfs de beste Gunze lak kan rare dingen doen met je decals als je de eerste laag meteen "dik" zet. na een eerste mistlaag zitten je decals geseald en mag je gewone lagen aanbrengen (na een uurtje wachten. Dit is de belangrijkste raad die ik je kan geven, die ook gegarandeerd succes zal verzekeren. En dus : succes!! ![]() |
|
||||
|
||||
Aha, dat van die banden had ik een licht vermoeden... Weet niet of ik dat er ook ga op zetten. Lijkt mij nogal, tja, kweetniet... Het is eens wat anders maar, neej, beter als ik ergens reservebandjes zou liggen hebben.
Quote:
![]() Dat van die mistlagen had ik al vaker gelezen; ook voor de verf en zo is dat heel belangrijk. Vandaar ook dat ik die Motip / Dupli Color zo goed vind. De verf komt er veel dunner en gespreider uit zodat je direct nevels heb. Ik ga me dus zeker aan je raad houden en beginnen met enkele heel lichte mistlagen. ![]() Okey, ik ga me nu even in de mist wagen... More tonight... |
|
||||
|
||||
heel schoon werk tot nu toe.
vraagje: in welke kleur is dashbord geverfd? een tamiya referentie? |
|
||||
|
||||
Quote:
Kan ik trouwens bij jullie terecht voor het ontbrekende onderdeel of neem ik rechtstreeks contact op bij Heller... Misschien dat je big chief de moeite wil doen in mijn plaats nu hij weet dat we beide neef zijn van dezelfde nicht, ![]() Grtzz |
|
||||
|
||||
Het zal makkelijker en vlugger gaan als je zelf Heller contacteert. Als je het via ons doet dan contacteer ik heller dus is het eigenlijk een omweg.
Nu weet ik niet hoe het zit met Heller want naar het schijnt gaat het heel slecht met Heller en komt een faillisement heel dichtbij. |
|
||||
|
||||
Quote:
Straks moet ik nog een nieuwe doos aankopen... ![]() grtzzz (enne mistlaag 1 ligt erop) Last edited by Loeten; 19-08-2006 at 09:52. |
|
||||
|
||||
Na 3 mistlaagjes en 1 dekkende laag Semi Gloss ben ik weer verder gegaan. Ik vrees evenwel een beetje te vroeg. Of de dekking op de raamspijlen was niet voldoende. Bij het afplakken voor de raamrubbers zijn de decals daar namelijk gesneuveld...
Gelukkig heb ik het rustig aangepakt en had ik enkel maar dat raam afgeplakt. Nu weet ik wat me te wachten kan staan bij de andere ramen. Eerst ga ik nog 24 uur wachten eer ik verder doe om die vernis nog beter te doen hechten. Foto's van na de nevellagen: ![]() Na de laatste deklaag: ![]() Het afplakken van de ramen: ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
ziet er allemaal zeer netjes uit
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
1) Semi-gloss vernis is eigenlijk de verkeerde vernis, het moet gloss vernis zijn maar goed, dat is een kwestie van smaak en tenslotte kan je als laatste laag nog altijd een laag gloss zetten. 2) ZEER BELANGRIJK : Gunze Sangyo vernis is zeer goede vernis MAAR heeft een zeer lange droogtijd nodig!! Tussen de lagen door volstaan 24 uur, maar na de laatste laag moet je MINSTENS een week, bij voorkeur zelfs 2 weken wachten vooraleer verder te doen!! De vernis LIJKT helemaal droog van buitenaf, maar dat IS NIET ZO! De onderliggende lagen drogen erg langzaam, zeker als je de tussentijden van 24 uur niet gerespecteerd hebt. Dus als je het model aanraakt lijkt het perfect droog te zijn, maar als je het begint te manipuleren gaan de onderliggende vernislagen beginnen te schuiven en staan je vingerafdrukken er overal in. Ook het loskomen van decals door afplakfolie is hier een gevolg van. Geloof me, leg dat model opzij tot minstens september en doe verder aan de BMW. Je zal er wel bij varen! Een goede raad van via secura, euh ik bedoel Sennake. ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|