![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Fia Wtcc 2007 Anderstorp
De Ballast :
60kg ; Priaulx, Müller, Farfus 55kg ; Muller & Larini 45kg ; Tarquini 35kg ; Menu 20kg ; Porteiro, Huff & Thompson 15kg ; Coronel 10kg ; Monteiro, newbies, Rosenblad, Ekblom, Rydell 5kg ; Gené, Zanardi & Rangoni Torenhoog favoriet Rydell ! Met Monteiro zat ik deze keer wel fout in Porto . Last edited by Bugalfa; 09-07-2007 at 11:56. |
#2
|
||||
|
||||
Chevy gaat niet zo vooraan meedoen als op de stedentracks denk ik, die liggen de auto's wat minder. Hoewel Anderstorp met z'n gecamberde bochten wel iets op Zandvoort lijkt waar Chevy het weer erg goed deed. We zullen zien
![]() |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Naast de Zweedse Volvo rijders Robert Dahlgren en Alexander Storckenfedlt komen ook hun landgenoten Rickard Rydell (Chevrolet), Fredrik Ekblom (RBM BMW), Nicklas Karlsson (Chevrolet) en Carl Rosenblad (Elgh Motorsport BMW) in actie. Dit maal sterke gastrijders. Jammer dat de Audi's niet deelnemen. |
#4
|
||||
|
||||
Mogen die lokaal gehomologeerde S2000 wagens deelnemen aan het FIA WTCC?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#5
|
||||
|
||||
Yep, anders hadden de Toyota Corolla en Peugeot 407 ook niet mee mogen doen.
|
#6
|
|||
|
|||
Geen probleem, zie b.v. de Geipel Toyota Carolla (Brno 2007) en Toyota Altezza (Macau 2005).
Ik zou me wel voor kunnen stellen dat de FIA moeilijk gaat doen indien een team met een nationaal gehomologeerde wagen een volledig seizoen af gaat werken. Last edited by FIRE; 09-07-2007 at 21:06. |
#7
|
|||
|
|||
Peugeot 307 en 407 hebben FIA homologatie. Bron: Touring Car World book (edition 2006)
Last edited by FIRE; 09-07-2007 at 21:08. |
#8
|
||||
|
||||
Is die Volvo trouwens ook niet FIA gehomologeerd? Hij reed immers mee in het ETCC? Of is die homologatie komen te vervallen door alle ombouwingen naar bioethanol en dergelijke?
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
In dat stukje spreekt men over een link tussen tussen BTCC en STC zodat lokaal (is dat nationaal?) gehomologeerde wagens in beide kampioenschappen kunnen deelnemen. De Vectra en Civic kunnen dan van het BTCC naar STC. Audi's, MB's en Volvo's kunnen dan van het STC naar het BTCC. En ik maar denken dat de ene S2000 wagen gelijk was aan de andere ![]() Pfff, het is niet makkelijk om als liefhebber al die reglement-ellende bij te houden ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
Geen Freitàs & R4B in Zweden .
|
#12
|
|||
|
|||
In tegenstelling tot een eerder bericht komt Polestar met slechts 1 Volvo aan de start.
Het Russische Golden Motors team komt met 2 Accords aan de start: Quote:
![]() |
#13
|
||||
|
||||
Mooie grid inderdaad
![]() ![]() |
#14
|
|||
|
|||
SEAT met twee diesels aan de start:
Quote:
Verrassend dat een van de SEAT's bestuurd wordt door Yvan Muller. De Fransman is de hoogst geplaatste SEAT coureur in het kampioenschap (4e). |
#15
|
|||
|
|||
Wow enorme primeur! Heeft Seat het gat in het reglement gevonden om zijn vermogen/topsnelheid probleem voor eens en altijd op te lossen? 280 pk is meer dan de 260 pk die ze voor hun benzine motor claimen; met hogere compressie zal die wel iets meer leveren.
Een paar jaar geleden werd er gesuggereerd dat Seat wou dieselen toen ze van de Toledo naar Leon gingen. Nu is het eindelijk een feit. Benieuwd of FIA de regeltjes goed gemaakt heeft. Ik heb echt geen zin in eindeloze discussie over diesel vs benzine, zoals bij het ACO LMP1 reglement. Hierdoor zijn bijna alle race projecten in de VW groep, diesel powered: Touareg in Dakar, Seat in WTCC en Audi in Le Mans. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|