De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 29-09-2007, 18:36
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan

Amai dat is flink gewerkt, misschien een beetje te snel..... Wat ik hiermee bedoel is dat alles zijn tijd nodig heeft om te drogen wat het aantal vingerafdrukken ten goede zal komen .

Op de foto's zie ik twee dingen, het model en de achtergrond. Laten we met het model beginnen. Voor een eerste keer is dit absoluut niet slecht. Alleen vervang die inbussleutel -die voor een antenne moet doorgaan- op de neus want dat is echt geen zicht.
Je hebt zelf al een goede analyse gemaakt maar vooral je hebt het model afgemaakt ondanks een paar tegenslagen Oefening baart kunst dat is met alles zo. Dat je het in de vingers hebt bewijst de achtergrond dewelke zeer geslaagd is. Ik verdenk u er zelfs van dat dit niet de eerste keer is dat je figuurtjes schildert

Op naar het volgende model zou ik zeggen

Quote:
Ik heb nog veel te leren, en zal zeker eens langs komen in Zolder.
breng dan zeker dit model mee, op foto kan je immers niet alles zien

BSmodels
Reply With Quote
Old 29-09-2007, 20:11
Elwing Elwing is offline
De Paddock Rookie

nee, figuurtjes schilderen is iets wat ik eerder gedaan heb. veel van die fantasyfiguurtjes geschilderd in mijn tienerjaren (en wedstrijden mee gewonnen). Deze figuurtjes waren helaas niet zo scherp gedetaileerd (vooral de gezichten) en dan is er een grens aan wat je er mee kunt doen.
Tja, en die inbussleutel is toch echt volgens het boekje.

Inmiddels heb ik het tweede pakketje geopend en mij verbaasd over het enorme niveauverschil wat betreft de detailering. Ik heb de onderdelen op kleur gesorteerd en een klein deel er van zojuist in de grondverf gezet. Ook het motorblok zit al in elkaar.

Bedankt voor het commentaar- Hoe lang zou je de laklaag zelf laten drogen voor je er aan gaat werken? De 24 uur die ik aan hield was duidelijk niet genoen...
Reply With Quote
Old 30-09-2007, 08:26
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Quote:
Originally Posted by Elwing View Post

Bedankt voor het commentaar- Hoe lang zou je de laklaag zelf laten drogen voor je er aan gaat werken? De 24 uur die ik aan hield was duidelijk niet genoen...
Minstens een week, nog beter is twee weken dan ben je er (vrij) zeker van dat de lak goed uitgehard is.
Je model ziet er redelijk uit, zeker voor een eerste keer. En je eigen fouten kennen is ook al veel

Tom
Reply With Quote
Old 30-09-2007, 15:24
Elwing Elwing is offline
De Paddock Rookie

aiai, een week! Daar ben ik veel te ongeduldig voor!
Reply With Quote
Old 02-10-2007, 09:25
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Quote:
Dan zul je toch geduldiger moeten leren zijn Anders gaan vingerafdrukken onoverkomelijk zijn...Als je autolak neemt, die droogt wel sneller. Hier kan je na een dag (meestal) al aan verder werken.

Tom
Reply With Quote
Old 02-10-2007, 10:12
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ik wil hier toch graag even een kanttekening bij plaatsen.

Het staat uiteraard iedereen vrij van vragen te stellen aan meer ervaren modelbouwers, en evengoed staat het iedereen vrij om hier desgewenst niet op in te gaan.

Maar je moet wel beseffen dat de respons sterk gaat verminderen als je op elke gestelde vraag een antwoord geeft in de zin van "bedankt, maar ik ga het toch anders doen"...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 02-10-2007, 12:49
Elwing Elwing is offline
De Paddock Rookie

Wel eigenlijk- Ik heb dit nog eens overwogen, en toen alsnog de autolaktip opgevolgd. Geen acryl op waterbasis dus- wie ben ik om jullie ervaring in twijfel te trekken...Maar ik zal de volgende keer proberen mijn geduld nog meer te bewaren
Reply With Quote
Old 02-10-2007, 13:54
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Tom21 View Post
Dan zul je toch geduldiger moeten leren zijn Anders gaan vingerafdrukken onoverkomelijk zijn...Als je autolak neemt, die droogt wel sneller. Hier kan je na een dag (meestal) al aan verder werken.

Tom
Quote:
Wel eigenlijk- Ik heb dit nog eens overwogen, en toen alsnog de autolaktip opgevolgd. Geen acryl op waterbasis dus- wie ben ik om jullie ervaring in twijfel te trekken...Maar ik zal de volgende keer proberen mijn geduld nog meer te bewaren
Quote:
Enkele dingen nog even meegeven. Het krijgen van tips is een mooie zaak, maar je kan en màg niet verwachten van jezelf dat je na de theorielessen onmiddellijk een resultaat kan behalen zoals diegene die al 20+ jaar ervaring hebben. Maar goed, er is zeker geen man overboord met 1 minder goed model.

Een belangrijke eigenschap van een goed en ervaren modelbouwer, is de mogelijkheid om te leren uit ieder model. Als je niet kan/wil leren van een gebouwd model, zal je niet veel progessie maken in de toekomst. Dus hints en tips krijgen is één ding, leren uit je eigen ervaringen een ander.

Maar dé basisvereiste vereiste voor modelbouw is geduld. En ja ik weet het, geduld is een erg zuur kruid, maar het draagt wel een heel zoete vrucht.

Dus:

Geduld!

en dat ga ik geen 2x zeggen.

Reply With Quote
Old 02-10-2007, 14:06
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Guido... kunde da nog es ne keer herhalen aub?
Old 02-10-2007, 16:37
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
Guido... kunde da nog es ne keer herhalen aub?
Uiteraard, maar ik ga eerst nog wat geduldig afwachten...
Reply With Quote
Old 05-10-2007, 17:54
Elwing Elwing is offline
De Paddock Rookie

intussen ben ik hier weer een probleempje tegen gekomen waar ik een vraag over heb. Mijn spuitwerk heeft een neiging om een soort sinaasappeleffect te vertonen- hele kleine bobbeltjes die op zo'n klein voorwerp erg opvallen. Weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik probeer het "21 stappen plan" zo nauwkeurig mogelijk op te volgen, maar ik zal opnieuw moeten beginnen...

merci!
Reply With Quote
Old 05-10-2007, 21:59
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Tegen deze sinaasappelhuid, wat het gevolg is van te dikke lagen spuiten, kan je polijsten met daarvoor speciale polijstsetjes. Micromesh heeft er bijvoorbeeld zo eentje.

Tom
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules