De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 09-01-2009, 17:38
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular

Knap werk!

Zeg, die decals van Jawi, hoe zou jij dat doen? Ik zit natuurlijk met een zwarte wagen en jij hebt hier wss niet veel of geen witte decals... Maar zou ik eerst de witte plaatsen, laten drogen en dan de gekleurde erover? Of alles in één keer plaatsen?

Jawi-decals hebben ook meer sol en geduld nodig lijkt me...
Old 09-01-2009, 17:41
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Ziet er al goed uit, bij het nieuwe decalvel : die logo's van Milo Coats zijn anders klopt dit ? voor de rest zie ik niet meteen fouten
Reply With Quote
Old 09-01-2009, 17:48
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by 206WRC-ke View Post
Zeg, die decals van Jawi, hoe zou jij dat doen? Ik zit natuurlijk met een zwarte wagen en jij hebt hier wss niet veel of geen witte decals... Maar zou ik eerst de witte plaatsen, laten drogen en dan de gekleurde erover? Of alles in één keer plaatsen?
Ja, eerst de witte zetten en laten drogen en daarna pas de gekleurde. Anders heb je de mogelijkheid dat alles gaat schuiven... Dus met zo een donkere wagen heb je dubbel werk he

Jouw decalvel is van jongere datum dus normaal zullen ze van veel betere precisie zijn. Dat heeft Jawi me toch laten weten.

Quote:
Originally Posted by 206WRC-ke View Post
Jawi-decals hebben ook meer sol en geduld nodig lijkt me...
Ja das zekers, maar eenmaal SOL inwerkt gaat het vlotjes hoor. Ze zijn steviger en dat heeft ook zijn voordelen.

Quote:
Originally Posted by Gèrre View Post
Ziet er al goed uit, bij het nieuwe decalvel : die logo's van Milo Coats zijn anders klopt dit ? voor de rest zie ik niet meteen fouten
Ik heb met Jawi al het één en ander besproken hierover. Het nieuwere decalvel is niet optimaal heeft ie toe, maar is van langer geleden. Er kunnen dus fouten in zitten en ze zijn niet meteen van plan om die te hertekenen. Ze stoppen hun tijd nu vooral in nieuwe ontwerpen waar veel vraag naar is en die zouden veel beter zijn. Ik ga dit wel eens nagaan door in de loop van het jaar eens een nieuw velletje van een recente wagen te kopen.

Maar der zitten heus nog wel wat fouten in hoor. Maar ze zijn vooral niet superopvallend. En ik ben nogal een pietje precies in details van decals, zeker van de sponsor...
Reply With Quote
Old 09-01-2009, 20:10
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
En ik ben nogal een pietje precies in details van decals, zeker van de sponsor...
En daarin heb je gelijk, correcte decals van sponsors maken een model zoveel realistischer. Op dat vlak delen we elkaars mening
Reply With Quote
Old 11-01-2009, 10:16
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Gèrre View Post
En daarin heb je gelijk, correcte decals van sponsors maken een model zoveel realistischer. Op dat vlak delen we elkaars mening
Das ook nodig he, willen we deftige modellen maken...

Hier enkele foto's van het verdere decallen van de neus van de wagen. We naderen het eindstadium met de decals.

Ook hier was het niet eenvoudig. De verstralers moesten dichtgemaakt worden en hiervoor zat niks in de kit of transkit. Dan maar met plastic card. Een aangezien dat binnenste rood moest zijn, eerst de decals op dat rondje. Ow dat bleek geen rondje maar een ovaaltje te zijn. De decal was dus niet bruikbaar. Maar nu ik wat reserve heb, kon ik twee ovaaltjes uit het decalpapier knippen. Looks nice, tot na een half uurtje witte vlekken op het rood zaten. Blijkbaar had de secondenlijm weer toegeslagen. Alles weer eraf gehaald en uiteindelijk alles geschilderd. Oogt mooi volgens mij...

Straks nog de laatste decals zetten en dan kunnen we de spoiler bijwerken...
Reply With Quote
Old 26-01-2009, 21:39
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Nadat we deze enkele dagen / week lieten staan, wou ik dit weekend weer een stapje verder gaan: de rolkooi... Maar dat lukte dus niet. Die white metal parts waren compleet krom, waren vaak te kort en pasten dus niet. Plus, ik kreeg ze maar niet deftig aan elkaar gelijmd... Gelukkig kreeg ik hulp hier op het forum en nam ik me voor om geduldig te werk te gaan. De deadline is immers pas op 1 april...

Eerst en vooral heb ik de metal parts zo goed en zo kwaad het kon rechter geplooid zodat de vormen meer correct waren. Veel dryfitten dus en ook geregeld de body erover zetten... Maar het lukte...

Stap twee: het toevoegen van plastic buisjes zodat de verhoudingen kloppen en de pasvorm helemaal ok is. Dit vergde heel wat tijd gisterenavond... Vandaag kwamen de laatste buisjes erop. Ik voegde er ook een extra buis aan toe vooraan, vooral om de constructie steviger te maken.

Zoals je op de foto's kan zien, moet ik de overgangen tussen de metal parts en de plastic buisjes nog schuren. Maar eerst moet alles goed uitharden natuurlijk. Morgenavond of woensdag kan ik schuren, primer en witte lak spuiten...

Allez, ben heel tevreden over dit werk en vooral, ik ben heel tevreden

Grtzzz

Reply With Quote
Old 26-01-2009, 21:59
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Allez, ben heel tevreden over dit werk en vooral, ik ben heel tevreden
't is voorwaar het enige wat telt! Knap gedaan overigens.
Reply With Quote
Old 26-01-2009, 22:00
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

&
Old 26-01-2009, 22:22
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Da hedde gij goe gedaan, maatje.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 05-02-2009, 21:59
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Herinneren jullie zich deze foto nog??

Inderdaad, de lak was eraf bij het verwijderen van de decals... Het zorgde ervoor dat de zin even weg was uit dit model. Maar deze week stap voor stap de moed teruggevonden en begonnen aan de restauratie:

- Vlak schuren van de spoiler
- Aangezien er mogelijkheid tot reactie was van de lak, toch geen witte primer meer gespoten, wel direct witte lak
- Deze in nevellaagjes opgelegd, ik denk dat er zo'n 10 op liggen...

Dit zijn de begeleidende foto's van dat werk:

Nu kon ik weer verder met de decals. Aangezien die van Jawi her foutief waren (ook het tweede setje) heb ik opnieuw die van mij geplaatst...

Dat gaf ten slotte een volledig gedecalleerde wagen:

Morgen haal ik de Gunze vernis. Dit weekend starten dan de spuitwerken met vernis zodat ik het weekend nadien kan aanvangen met de afwerking... Owja, eerst nog het interieur vervolledigen...

Grtzzzz
Reply With Quote
Old 05-02-2009, 22:24
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular

Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Gaat de goede richting uit nu. Hopelijk krijg je nu geen onaangename verrassingen meer. Succes met het vervolg
Old 06-02-2009, 11:01
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

deze celica ziet er goed uit, spoiler is mooi hersteld. De rolkooi vind ik ook goed gemaakt zeker omdat hij een stukje scratchbuild is
Reply With Quote
Old 27-02-2009, 22:14
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Deze week tussen de opruimwerken door nog wat verder gedaan aan dit eerbetoon. We naderen nu echt wel de finish. Alleen de "ambetantste" zaken moeten nog gedaan worden: carbon op zetels en spiegeltjes en de gordels plaatsen...

Wat is dan af? Wel...

- Schilderen van de raamrubbers (semigloss zwart)
- Schilderen van dat losse neusstuk / bumpergedeelte (semigloss zwart)
- Plaatsen van de raampartijen
- Toevoegen van het tankdopje (white metal)
- Schilderen van de achterlichten
- Plaatsen van alle lichtonderdelen
- Toevoegen van het zwarte stuk bij de nummerplaat
- Plaatsen van de brandblussers

Zo dat is het zo een beetje. Op foto zie je dan dit...

Overigens ben ik niet helemaal tevreden van de voorste lampglaasjes. Ik heb daar wel een zwarte rand gemaakt, maar die spring er niet echt uit. Misschien moet ik daar nog wat bijwerken?? (Na even bij Sennakes Celica gekeken te hebben is het antwoord JAAAA!!)

Voila... Alle comments welkom...
Reply With Quote
Old 12-03-2009, 21:10
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

We naderen de deadline van 1 april beetje bij beetje. Dus tijd om deze af te werken. En aangezien ik hem graag meehad voor de tentoonstelling te Jabbeke, moest ik verder doen. Gisteren kwam ik tot het volgende:

- Carbon plaatsen op de zeteltjes
- Gordeltjes maken en plaatsen
- Zeteltjes en rolkooi vastlijmen in het interieur
- Huwelijk chassis en body
- Wielen uitmeten via dryfit, dwz lasbagetjes plaatsen en kijken of hij met alle 4 de banden op de grond rust: JA !!

Maar foto's zeggen alles...

Ik heb geen decals op de zeteltjes gezet. Eerste reden: er zaten geen op het decalblad van Jawi. Tweede reden: ik heb geen referenties...

De gordels werden gemaakt met een product uit de Veritas, getipt door Vinnie...

Ik heb even een vergelijkende foto gemaakt van de structuur tussen dat product (rechts) en de kleefband die ik gebruikte (links). Een duidelijk verschil he??

Interieurfoto's:

De huwelijksfoto's:

....
Reply With Quote
Old 12-03-2009, 21:13
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

.......

Een detailfoto van de lasbaget om de velg vast te zetten...

Voila, op naar de eindmeet... Volgende stappen wachten nog op me:

- Spiegels in carbon + plaatsen
- Nummerplaten plaatsen
- Uitlijnen en vastzetten velgen / wielen
- Weatheren chassis
- Details bijwerken

- Buitenfoto's nemen
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules