|
|
|||
|
|||
remolie
om de verf van een body te verwijderen met remolie, moet die ingesmeerd worden met remolie met een borsteltje of moet die ondergedompeld zijn en blijven ?
|
|
||||
|
||||
Quote:
En je gebruikt best gebruikte remolie, liefst dot3, maar dot4 gaat ook.
|
||||
|
||||
dot3 is het best, dot4 werkt ook, maar iets langzamer, dot5 werkt helemaal niet wegens synthetisch.
Best is dat je een plastieken doos neemt en je smijt dan je onderdeel daar maar in. Afhankelijk van de kwaliteit van de olie en de verf kan dat 1 dag duren, maar evengoed 3 weken vooraleer alles proper is. Oh by the way: je sluit best je olie goed af wanneer je er niet mee werkt, want die olie neemt ook vocht uit de lucht op. Dat vocht vermindert de decaperende werking van de olie.
|
|||
|
|||
Een ander vraagje : hoe oud mag de verf op het te kuisen oppervlak zijn?
Is het zo dat je een body die al 2 jaar geleden gespoten is weer klaar zal krijgen door remolie? |
|
||||
|
||||
Dat zou er inderdaad zonder problemen moeten afgaan...
Tom |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar hij zal er wel afkomen, dat staat buiten kijf.
|
||||
|
||||
Kun je een onderdeel van resin (voorbumper) ook hiermee behandelen?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe je verf op een fatsoenlijke manier van resin moet ontdoen is nog een vraagteken. Misschien dat iemand ondertussen tips heeft?
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
|
|
||||
|
||||
disolvant en acceton , dat gebruik ik , ik dompel mijn modelletje in een kommetje ( niet langer dan 2 min ), waarna ik dat afdroog met een doek en ik herhaal dit tot alles bijna weg is
de spleetjes doe ik dan met een oorstokje en disolvant |
|
||||
|
||||
Ben ik blij dat ik nog niks geprobeerd heb....zal eens kijken of het werkt met aceton zoals werdt gemeld.
|
|
||||
|
||||
We zijn er om mekaar te helpen, niewaar?
Laat later eens weten of het goed ging?
|
||||
|
||||
Ga ik zeker doen!
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|