De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #31  
Old 04-11-2009, 09:55
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by The Interceptor View Post
Toyota zou op 8 november de F1 plannen voor volgend jaar bekend maken. Sneller dan verwacht. Blijven ze in de F1? Dat wordt de grote vraag.
Volgens The Financial Times zou Toyota baas Akio Toyoda vandaag reeds het vertrek uit de F1 aankondigen. Dat is natuurlijk jammer, maar ergens hoop ik dat ze nu de focus gaan richten op Le Mans.
Reply With Quote
  #32  
Old 04-11-2009, 11:32
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80003
't is officieel, Toyota stopt.
__________________
Reply With Quote
  #33  
Old 04-11-2009, 16:07
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Spijtig om weer een groot team te zien vertrekken. Maar van de andere kant heeft toyota in al die jaren nooit echt iets weten te presteren, dus hun exit is wel te begrijpen.
Reply With Quote
  #34  
Old 04-11-2009, 17:36
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Dit betekent dus dat de opvolger van BMW Sauber (Qadbak Investments) op de grid zal staan in 2010.

Ik hoop ook dat Toyota nu terug keert naar Le Mans. Bv. volgend jaar als motorleverancier voor Dome en vanaf 2011 met eigen wagen.

Benieuwd wat Renault gaat doen. Volgen zij het voorbeeld van Honda, BMW en Toyota of blijven ze in F1?

Last edited by gwyllion; 04-11-2009 at 17:58.
Reply With Quote
  #35  
Old 04-11-2009, 19:28
Superdiesel's Avatar
Superdiesel Superdiesel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 388
Toyota zit wel vast aan het concorde akkoord dat ze getekend hebben.

Normaal moeten ze op de grid staan volgend jaar. Of het kost hen veel geld. Qadbak is dus nog niet zeker van zijn plaatske op de F1 grid. Normaal is het plaatske voor de opkoper van het Toyota F1 team. Die hebben het concorde akkoord immers al getekend en zijn zeker van hun plaatske. Qadbak heeft dus niet getekend.....

Er gaan ook nog geruchten dat ook Renault zich zou terugtrekken,

De grid zal volgend jaar alleszins heel wat nieuwe namen tellen : Campos, Lotus, USF1, Manor, Qadbak........
Reply With Quote
  #36  
Old 04-11-2009, 19:33
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by Superdiesel View Post
Er gaan ook nog geruchten dat ook Renault zich zou terugtrekken,
Gingen zij vandaag ook niet een persbericht de wereld insturen daaromtrent?

EDIT: Lees net dit op Formule1 fb-pagina:

Quote:
Formula 1 Renault have called for an emergency board meeting to decide the future of their F1 team. This could well be the end of Renault in F1. The meeting is scheduled for next Wednesday.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net

Last edited by Belle; 04-11-2009 at 19:38.
Reply With Quote
  #37  
Old 04-11-2009, 20:34
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
2009 Geen Honda meer
2010 Geen Toyota meer
2011 Geen Bridgestone meer
2012 Geen enkele Japanse vertegenwoordiger in F1?
Reply With Quote
  #38  
Old 04-11-2009, 22:31
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
2009 Geen Honda meer
2010 Geen Toyota meer
2011 Geen Bridgestone meer
2012 Geen enkele Japanse vertegenwoordiger in F1?
Dan zie ik Suzuka nog verdwijnen van de kalender in de komende jaren. Met dit tempo gaat het rap, van hero to zero op 12 maanden tijd. We kunnen nog blij zijn dat er wat nieuwe teams in aantocht zijn.

Dat de fabrikanten niet voor eeuwig aanwezig zouden zijn in de F1 was te verwachten maar dat het zo snel gaat? Het lijkt wel domino day. Met het vertrek van BMW, Honda en Toyota is de uitdaging van Renault ook weg.

Welke gevolgen gaat dit hebben voor de junior single seater klassen? Ook al die opleidings programma's van de fabrikanten zien het einde naderen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #39  
Old 04-11-2009, 22:37
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by Superdiesel View Post
De grid zal volgend jaar alleszins heel wat nieuwe namen tellen : Campos, Lotus, USF1, Manor, Qadbak........
Lotus is niet echt nieuw met wereldtitels behaald in 1963, 1965, 1968, 1970, 1972 en 1978, maar ik begrijp wel wat je bedoelt
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #40  
Old 04-11-2009, 23:29
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Buiten de naam Lotus is er inderdaad niets overgebleven.
Die blaaskaak van een Gascoigne komt nog niet aan de enkels van de engineers van het vroegere Lotus
Reply With Quote
  #41  
Old 04-11-2009, 23:51
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Het vertrek van Toyota uit de Formule l heeft er toe geleid dat er hedenavond een crisismeeting bij Renault in Parijs heeft plaatsgevonden.

Renault Crisismeeting in Parijs
Enkele uren geleden heeft er bij Renault in Parijs een crisismeeting plaatsgevonden. Bij deze meeting waren Bob Bell en Jean Francois Chaubet van Renault aanwezig. Bij Renault zouden er drie opties bestaan.

http://www.autosport.nl/news/19323/f...in_parijs.html
Jawel, het gaat vrolijk door.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #42  
Old 04-11-2009, 23:59
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 219
Bridgestone stopt ermee.
Tja, nog een van de gevolgen van het optreden van Mosley; Om Michelin te straffen (zie Indianapolis) van hun majesteitsschennis, werd beslist om nog 1 leverancier toe te laten.
En nu??? Ik heb nog een 120 tal banden liggen; is wel niet de juiste maat, maar kom, nu de opgeblazen ballon aan het leeglopen is zijn alle reddingsmiddelen welkom.

Is dit circuit ook door Tilke uitgetekend geweest??? Indien wel, dan heeft hij zich overtroffen. Ik vond het indrukwekkend. Maar toch nog altijd enkele trappen lager dan Francorchamps.

Alleen de wedstrijd zelf was opnieuw om te huilen; De laatste 4 na EEN RONDE reeds op 5 seconden!!!!! En het verschil bleef constant, want na 5 ronden op ongeveer 30 seconden. En ik vrees dat het er volgend jaar niet beter op gaat worden met enkele nieuwe teams en verschillende nobele onbekenden erbij. Trouwens hoe zijn Algue....etc en Grosjean aan hun superlicentie gekomen???
Of ze gaan regelmatig wat EPO in de benzine moeten doen zoals bij India Force in Francorchamps (of was het al de anderen een paar honderd rpm afpakken? In elk geval toch wel zeer vreemd. Was Flavio eigenlijk dan nog niet in de ban van FIA geslagen?? Misschien kan hij hierover nog een boekje open doen).
Reply With Quote
  #43  
Old 05-11-2009, 10:17
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
Trouwens hoe zijn Algue....etc en Grosjean aan hun superlicentie gekomen???

Of ze gaan regelmatig wat EPO in de benzine moeten doen zoals bij India Force in Francorchamps (of was het al de anderen een paar honderd rpm afpakken? In elk geval toch wel zeer vreemd. Was Flavio eigenlijk dan nog niet in de ban van FIA geslagen?? Misschien kan hij hierover nog een boekje open doen).
Grosjean in 2007 F3 Euroseries kampioen, in 2008 GP2 Asia Series kampioen, dus die kon zo zijn superlicentie al bekomen. En als ik me niet vergis, heeft hij ook wel de nodige F1 testkilometers kunnen maken.
Alguersuari 2008 Brits F3 kampioen, en dus recht op superlicentie.

Grosjean hoeft voor mij zeker geen F1 meer te rijden, tenzij hij toch het 2e Renault zitje kan behouden, zie ik hem ook geen F1 meer rijden. Hij heeft een redelijk mooi palmares bijeen gereden voor de F1, maar toch heeft hij me lang niet kunnen overtuigen dit jaar. En sinds hij in Spa Button van de baan reed, moet ik er niks meer van hebben
Alguersuari heeft het toch redelijk gedaan in de F1 races dit jaar vind ik. Hij zal volgend jaar nog wel (dankzij Repsol) bij Torro Rosso rijden.
De meest indrukwekkende debutant was zeker Kobayashi. Verbazend genoeg weinig laten zien in de voorbije 2 jaar GP2, ondanks dat hij GP2 Asia kampioen was de voorbije winter. Maar met het vertrek van Toyota, ziet het er heel somber uit voor Kamui.
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #44  
Old 06-11-2009, 10:02
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Renault beslist voor het einde van dit jaar over de deelname aan F1.

Bron: Renault delays decision on F1 future
Reply With Quote
  #45  
Old 06-11-2009, 10:06
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Superdiesel View Post
Toyota zit wel vast aan het concorde akkoord dat ze getekend hebben.

Normaal moeten ze op de grid staan volgend jaar. Of het kost hen veel geld. Qadbak is dus nog niet zeker van zijn plaatske op de F1 grid. Normaal is het plaatske voor de opkoper van het Toyota F1 team. Die hebben het concorde akkoord immers al getekend en zijn zeker van hun plaatske. Qadbak heeft dus niet getekend.....
Ik heb de indruk dat het F1 team van Toyota niet te koop is. Toyota wil de fabriek in Keulen zelf houden, maar wel aanzienlijk afbouwen.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.