De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 06-11-2009, 12:00
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by gwyllion View Post
Renault beslist voor het einde van dit jaar over de deelname aan F1.

Bron: Renault delays decision on F1 future
Das ook fijn voor Kubica
Reply With Quote
Old 06-11-2009, 13:39
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Ik heb de indruk dat het F1 team van Toyota niet te koop is. Toyota wil de fabriek in Keulen zelf houden, maar wel aanzienlijk afbouwen.
Voor een Le Mans programma heb je zoveel volk niet nodig he

Reply With Quote
Old 06-11-2009, 14:35
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
Bridgestone stopt ermee.
Tja, nog een van de gevolgen van het optreden van Mosley; Om Michelin te straffen (zie Indianapolis) van hun majesteitsschennis, werd beslist om nog 1 leverancier toe te laten.
En nu??? Ik heb nog een 120 tal banden liggen; is wel niet de juiste maat, maar kom, nu de opgeblazen ballon aan het leeglopen is zijn alle reddingsmiddelen welkom.

Is dit circuit ook door Tilke uitgetekend geweest??? Indien wel, dan heeft hij zich overtroffen. Ik vond het indrukwekkend. Maar toch nog altijd enkele trappen lager dan Francorchamps.

Alleen de wedstrijd zelf was opnieuw om te huilen; De laatste 4 na EEN RONDE reeds op 5 seconden!!!!! En het verschil bleef constant, want na 5 ronden op ongeveer 30 seconden. En ik vrees dat het er volgend jaar niet beter op gaat worden met enkele nieuwe teams en verschillende nobele onbekenden erbij. Trouwens hoe zijn Algue....etc en Grosjean aan hun superlicentie gekomen???
Of ze gaan regelmatig wat EPO in de benzine moeten doen zoals bij India Force in Francorchamps (of was het al de anderen een paar honderd rpm afpakken? In elk geval toch wel zeer vreemd. Was Flavio eigenlijk dan nog niet in de ban van FIA geslagen?? Misschien kan hij hierover nog een boekje open doen).
Wat ik altijd zo plezant vind... wanneer de geruchtenmolen hier gevolgd en van de nodige commentaren voorzien wordt, zit er toch altijd wel eentje tussen die de F1 niet kan uitstaan en dan 1 zinnetje eruit ligt om even lekker off-topic te gaan om van de gelegenheid nog maar eens gebruik te maken om zijn diepgeworteld misprijzen over de F1 te uiten...

Last edited by Guido; 06-11-2009 at 14:38.
Reply With Quote
Old 06-11-2009, 15:22
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Nu dat toyota is weggevallen, lijkt het wel dat mclaren nog het enige mogelijke team is voor Raikkonen.
Bij brawn willen ze waarschijnlijk niet zoveel geld op tafel leggen, en met het laten gaan van barrichello lijkt het ook dat ze meer geintreseerd zijn in een rijder met (een goede) toekomst ipv een rijder met een goed verleden.

ik vermoed dat het Button en Rosberg voor Brawn worden, en Hamilton en Raikkonen voor mclaren.

Als raikkonen naar mclaren zou terug keren ben ik wel eens benieuwd hoe dat zal verlopen met Hamilton. Zullen we dan terug een Raikkonen zien wat zich wilt bewijzen.. ??

Achja we zullen wel zien wat het in 2010 geeft.
Reply With Quote
Old 06-11-2009, 16:45
valie's Avatar
valie valie is offline
De Paddock Rookie

Het wordt voor Raikkonen voordeliger om volgend jaar thuis the blijven. Ferrari betaalt hem $17 miljoen als hij geen gepaste werk vinden, maar slechts $10 miljoen als hij bij een andere team aan de slag gaan.

Hij heeft wel een bod van Mclaren op zak van $5 miljoen en tel de $10 miljoen erbij dan zit hij gaauw op $15 miljoen ipv van de $17 miljoen om thuis te blijven.
Reply With Quote
Old 06-11-2009, 19:59
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by smiley View Post
Nu dat toyota is weggevallen, lijkt het wel dat mclaren nog het enige mogelijke team is voor Raikkonen.
Bij brawn willen ze waarschijnlijk niet zoveel geld op tafel leggen, en met het laten gaan van barrichello lijkt het ook dat ze meer geintreseerd zijn in een rijder met (een goede) toekomst ipv een rijder met een goed verleden.
Raikkonen heeft ze nog beiden. die is er nog maar 30, dat zou zowat het hoogtepunt moeten zijn voor een F1-piloot
ik denk trouwens dat het bij Brawn eerder een kwestie is van kunnen, niet van willen. ze hebben nu wel beide titels binnen gehaald, maar dat is wel met een wagen ontwikkeld met het gigantische Honda-budget. je kon dit seizoen al zien dat het feitelijke budgettaire vermogen van het team daar een stuk onder ligt
Old 06-11-2009, 20:59
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by marcel View Post
Raikkonen heeft ze nog beiden. die is er nog maar 30, dat zou zowat het hoogtepunt moeten zijn voor een F1-piloot
ik denk trouwens dat het bij Brawn eerder een kwestie is van kunnen, niet van willen. ze hebben nu wel beide titels binnen gehaald, maar dat is wel met een wagen ontwikkeld met het gigantische Honda-budget. je kon dit seizoen al zien dat het feitelijke budgettaire vermogen van het team daar een stuk onder ligt
Inderdaad, nu vraag ik me wel af of al het werk van honda ook nog effect gaat hebben in 2010, Ze weten nu hoe een kampioens auto geboud moet morden.

Over Raikkonen, ik denk dat je als rijder beter af bent met die 15 miljoen en een potentieel winnend team, dan 2 miljoen meer, en het op de tv volgen.
Als je een jaar out bent geweest is nooit goed.
Reply With Quote
Old 06-11-2009, 23:57
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Wat Kimi betreft, die moet zeker kiezen voor McLaren als hem kan, zelfs al verdient hem 2 miljoen meer zonder te rijden, dat is toch ook niet wat een hongerige piloot wil. Met McLaren zou hij voor de titel moeten kunnen strijden, na eerst af te rekenen met Hamilton natuurlijk.

En op f1-live lees ik nu net dat het eigenlijk al veel te lang stil is rond USF1. Er is nu bekend geraakt dat ze er zelfs nog niet van een onderdeel een crashtest gedaan hebben. Het lijkt er sterk op dat ze de Bahrein maar moeilijk kunnen halen ...
Hadden ze daar ook (lang geleden) niet gezegd dat ze in november/december dit jaar met de auto wouden rijden?

Ik ben toch wel echt benieuwd hoeveel teams er daadwerkelijk gaan rijden in Bahrein.
Toyota valt weg, maar kan/mag iemand de plaats innemen?
Geraakt USF1 op tijd klaar? En wat met de andere nieuwe teams: Campos, Manor en Lotus? En trekken ze bij Renault alsnog de stekker uit hun F1 project?
De volgende weken/maanden zullen we wel meer te weten komen zeker.
Old 09-11-2009, 15:44
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by The Interceptor View Post
En op f1-live lees ik nu net dat het eigenlijk al veel te lang stil is rond USF1. Er is nu bekend geraakt dat ze er zelfs nog niet van een onderdeel een crashtest gedaan hebben. Het lijkt er sterk op dat ze de Bahrein maar moeilijk kunnen halen ...
Hadden ze daar ook (lang geleden) niet gezegd dat ze in november/december dit jaar met de auto wouden rijden?
Dit wordt allemaal ontkend door het team: http://en.f1-live.com/f1/en/headline...09132443.shtml
Quote:
Ik ben toch wel echt benieuwd hoeveel teams er daadwerkelijk gaan rijden in Bahrein.
Toyota valt weg, maar kan/mag iemand de plaats innemen?
Qadbak, de overnemer van BMW Sauber.
Reply With Quote
Old 09-11-2009, 20:19
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Qadbak, de overnemer van BMW Sauber.

Eerst zien er zit daar namelijk een nogal louche figuur uit de Engelse voetbalwereld bij

Reply With Quote
Old 13-11-2009, 00:46
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Toyota gaat dan zijn team niet verkopen, maar ze zouden wel hun 'design' voor 2010 willen verkopen.
't Lijkt me toch ook een laat moment om daar nog iets mee te zijn.
Alle teams die volgend jaar zullen rijden moeten toch al vergevorderd zijn met hun eigen designs. Het kopen om er mss iets uit te leren, of word het eerder tijd daaraan spenderen, die ze gewoon beter aan hun eigen design geven ...
Kvind het toch maar een beetje een raar gegeven, vooral te laat gewoon.
Old 13-11-2009, 12:44
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Toyota gaat dan zijn team niet verkopen, maar ze zouden wel hun 'design' voor 2010 willen verkopen.
't Lijkt me toch ook een laat moment om daar nog iets mee te zijn.
Alle teams die volgend jaar zullen rijden moeten toch al vergevorderd zijn met hun eigen designs. Het kopen om er mss iets uit te leren, of word het eerder tijd daaraan spenderen, die ze gewoon beter aan hun eigen design geven ...
Kvind het toch maar een beetje een raar gegeven, vooral te laat gewoon.
Voor een nieuw team kan dit toch interesant zijn, ik las eerder al dat er teams waren wat hun wagen gewoon op papier zouden designen. Dan lijkt me een design van een team wat er veel werk in heeft gestoken toch beter.

Of als er een team is wat niet goed op schema is voor 2010...

Last edited by smiley; 13-11-2009 at 12:45.
Reply With Quote
Old 13-11-2009, 16:58
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

De vraag is natuurlijk ook hoe eenvoudig het is om in het Toyota design een andere motor te hangen. Bij Brawn is dat goed gelukt, maar dit is toch niet ideaal.
Reply With Quote
Old 16-11-2009, 14:26
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

volgend jaar geen Brawn GP op de grid, maar Mercedes GP.
Old 16-11-2009, 15:02
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by marcel View Post
volgend jaar geen Brawn GP op de grid, maar Mercedes GP.
Waarschijnlijk is dat dan ook de reden waarom Button nog steeds geen contract had bij Brawn. En ik vraag me af welke wending onze stoelendans nu gaat nemen. Zullen we het britse duo Hamilton-Button zien bij mclaren, en dan een duits duo voor mercedes Rosberg-Heidfield of Sutil ?
Moest het zijn dat Button daadwerkelijk naar mclaren zou gaan (omdat ze hem niet kunnen betalen), zou dit ook ineens betekenen dat we zo goed als zeker geen Raikkonen zien in 2010.
Ook jammer is dat we nu waarschijnlijk de mooie livery van brawn gp vaarwel zullen moeten zeggen.. ik ben eens benieuwd met wat voor livery ze in 2010 gaan afkomen, 4 zilverpijlen is iets te veel naar mijn goesting

Last edited by smiley; 16-11-2009 at 15:02.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules