De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 13-03-2010, 16:05
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
GP F1 Bahrein 2010 - Sakhir

De piloten zijn klaar voor de race en wij zullen ook eens vooruitblikken nu we de machtsverhoudingen gezien hebben tijdens de kwalificaties.

Ferrari en McLaren doen zoals verwacht werd weer mee voor de titel. McLaren zit iets achter Ferrari, maar als beide piloten de juiste balans weten te vinden voor de race kunnen ze Ferrari wel aan. Ze kloegen namelijk over een gebrek aan balans tijdens de kwalificaties. Button is trager dan Hamilton, maar dat was ook wel een beetje de algemene verwachting.
Red Bull doet ook weer mee. Vettel op pole, maar Webber op een magere 6e startplaats.
Mercedes is wat teruggevallen in vergelijking met vorig jaar, maar met steun uit Stuttgart kunnen ze wel nog verbeteren. Schumacher doet voorlopig nog onder voor zijn teamgenoot Rosberg.
Renault, Force India en Williams lijken de snelste subtoppers te zijn.
De nieuwe teams hinken voorlopig nog achterop met als absolute hekkensluiter HRT F1 die 3 seconden langzamer zijn dan Lotus F1 en Virgin Racing.
Todt is alvast voor de herinvoering van de 107% regel.

Nu is het uitkijken naar de race waarin niet meer getankt mag worden. De banden en de rijstijl van de piloten gaan dit seizoen een sterk bepalende factor worden. Wie kan de perfecte balans vinden om zowel met een volle als lege tank snel te rijden en de banden tot op de limiet weet te benutten.?
__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 13-03-2010, 17:33
Jakke.be's Avatar
Jakke.be Jakke.be is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Aarschot
Posts: 326
Ik zal de race in uitgesteld relais moeten zien. Ik moet morgen werken .
Wat is feitelijk het voordeel voor de tv-kijkende fan van die 107% regel? Trage deelnemers niet laten rijden -> minder auto's op de baan (en zo'n drukte is het nu toch ook niet) -> nog minder inhaalacties...
Of zie ik dat fout?

De Qualif. zijn nog vrij 'traditioneel' te noemen. Vettel, Massa, Alonso... Moest je deze uitslag voorspellen, zou er geen reden zijn om je zot te verklaren. Toch petje af voor Massa. Sterke prestatie na zijn ongeluk van vorig jaar...

J.
Reply With Quote
  #3  
Old 13-03-2010, 19:20
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Jakke.be View Post
Wat is feitelijk het voordeel voor de tv-kijkende fan van die 107% regel? Trage deelnemers niet laten rijden -> minder auto's op de baan (en zo'n drukte is het nu toch ook niet) -> nog minder inhaalacties...
Of zie ik dat fout?
Volgens sommige coureurs zijn die trage deelnemers gevaarlijk. Mag hopen voor de betreffende coureurs dat ze nooit deel hoeven te nemen aan Le Mans of een andere endurance race.

Als men die 107% regel opnieuw in gaat voeren dan zijn de nieuwe teams ten dode opgeschreven. Of mag men dit seizoen wel testen? Geef die nieuwe teams 2 seizoenen de tijd. Ze hadden maar een korte voorbereidingstijd en bovendien niet de budgetten die fabrikanten wel hebben.

Last edited by FIRE; 13-03-2010 at 19:22.
Reply With Quote
  #4  
Old 14-03-2010, 18:55
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
iedereen vond het precies saai als ik al de reacties hier zie :-)
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #5  
Old 14-03-2010, 19:46
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by A.J. View Post
iedereen vond het precies saai als ik al de reacties hier zie :-)
Je neemt me de woorden uit de mond
Heb moeite gehad om niet in slaap te vallen.
Marketinggewijs niet de juiste GP om het seizoen mee te starten.
Reply With Quote
  #6  
Old 14-03-2010, 20:53
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
In het begin leek alles nog mogelijk omdat verschillende wagens dichtbij elkaar zaten. Uiteindelijk durfde of kon niemand inhalen omdat ze banden wilden sparen. Na de pitstops reed iedereen precies op automatische piloot en de weinige inhaalacties die er waren, waren gedubbelde piloten of Vettel met een probleem. Ik denk wel dat de GP in Australië spannender gaat worden.

Positief is alvast dat Lotus wist te eindigen op slechts 2 ronden. HRT en Virgin haalden de finish niet doordat ze redelijk vroeg uitvielen. Zo hebben ze in ieder geval niemand in de weg gereden.
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 15-03-2010, 00:30
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Vandaag hoorde ik van een aantal piloten 'now I know what the limit of the tyres are' (oa Button), dus hopelijk durven ze de volgende keer meer voluit te gaan (en was het niet weer een excuus), want vandaag was echt 'gaaaaaaaaaaaap'...
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #8  
Old 15-03-2010, 11:18
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Oersaai behalve die ene bandenwissel van Vettel
Reply With Quote
  #9  
Old 15-03-2010, 12:47
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Vandaag hoorde ik van een aantal piloten
hebben ze u opgebeld?
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #10  
Old 15-03-2010, 18:50
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by A.J. View Post
hebben ze u opgebeld?
Dat ga ik niet allemaal aan uwe neus hangen.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #11  
Old 15-03-2010, 19:24
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Wat mij betreft was de GP goed om de verschillende wagens en hun bezetting te leren kennen. Nog een GP of 2 en ik weet weer wie er allemaal meerijdt

Voor de rest inderdaad een saaie vertoning, maar dan kan het in het vervolg alleen maar beter worden zeker?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #12  
Old 15-03-2010, 22:52
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Dit leek me nu toch echt het saaiste raceweekend in jaren. Zelfs in Monaco ziet ge meer inhaalpogingen.
Rijders geven gewoon toe dat ze niet voluit reden, om de banden te sparen, en geen 2e stop te moeten maken.
En i.p.v. in een slipstream te rijden, wordt die gewoon ontweken. Hopelijk heeft het veel te maken met de warme temperaturen in Bahrein, maar ik vrees er toch wat voor.

Al jaren proberen ze de regels aan te passen zodat er meer actie op de baan komt. In mijn ogen gaat het zeker nu echt wel de tegenovergestelde kant uit.

En waarom ze in Bahrein die nieuwe 2e sector doen, is ook niet te snappen.
In vorige wedstrijden (totaal andere raceklassen) zou het voor extra spectakel gezorgd moeten hebben. Bij de F1 dus totaal niet...

En weten we nu al iets over de machtsverhoudingen, nog niet zo heel veel denk ik.
Al denk ik wel dat Ferrari een auto heeft waar ze mee voor de titel kunnen vechten. Als de Red Bull bespaart blijft van problemen, gaan ze ook veel voorin rijden. Mercedes en McLaren hebben potentieel, maar toch nog wat werk te doen willen ze voor de zeges strijden.

En wat alle debutanten betreft.
Eerst en vooral pet je af voor de kwalificatie van Chandhok. Nog nooit in die auto gezeten, en toch maar mooi op 'slechts' 1,6 sec van teamgenoot Senna.
En Petrov was best sterk in de race, tot hij zijn ophanging beschadigde.
En zeer mooi dat Lotus meteen beide wagens aan de finish krijgt.
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #13  
Old 16-03-2010, 14:20
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Ik begrijp niet dat ze de dubbele diffuser pas in 2011 afschaffen. Het doel in 2009 was om minder downforce te hebben door al die vleugeltjes af te schaffen, maar door dat achterpoortje in het reglement is dat mislukt. Waarom corrigeren ze dat dit jaar dan al niet?

Ik begrijp ook niet waarom ze verplicht met de 2 bandensoorten moeten rijden. Iedereen gebruikt hierdoor een gelijkaardige strategie. Als ze enkel met de zachte mogen rijden, zullen veel meer teams voor 2 stops kiezen...

Last edited by gwyllion; 16-03-2010 at 14:27.
Reply With Quote
  #14  
Old 16-03-2010, 14:33
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by gwyllion View Post
. Als ze enkel met de zachte mogen rijden, zullen veel meer teams voor 2 stops kiezen...
en kiest iedereen weer voor de dezelfde strategie
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #15  
Old 16-03-2010, 14:54
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ik vind het jammer dat ze onderling overeengekomen zijn om geen KERS meer te gebruiken. Dit "device" gaf vorig jaar toch nog al eens aanleiding tot interessante situaties tussen KERS en niet-KERS machines.

Ik vrees dat het een oersaai kampioenschap gaat worden, en daar heeft de terug keer van "der Michael" deze keers niks mee te maken.

Ik heb de start en het einde gezien. Toen ik plots een sms-je kreeg met de melding dat Alonso Vettel voorbij was, dacht ik nog van: aha, toch nog actie, maar toen ik weer aan het scherm kwam, bleek dat deze laatste "mecano" pech had. Niks actie dus.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.