![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
#1
|
||||
|
||||
Subaru Impreza WRC S12B - Mark Van Eldik - Hellendoorn 2013 - Renaissance - 1/24
Deze wagen zou ik eerst niet updaten hier, wegens een enorme slechte body en weinig hoop op een aanvaardbaar resultaat, maar nu met decals erop, ziet het er nog niet zo slecht uit, dus toch maar vertrokken.
De kit is een Tamiya WRC 2005 Subaru in combinatie met een transkit van Renaissance. De decals zijn volledig zelf getekend. Dit is de wagen: Na veel schuren, plamuren, spuitwerken en decals is dit de body:
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
Dan al begonnen aan de voorbereidingen van het interieur.
Namelijk het dash. Dat zit zo in de Tamiyakit: De middenkonzole werd van het dash gescheiden en voorzien van een hele hoop gaten. Deze middenkonzole werd dan bekleed met carbondecal en voorzien van een hele handel knopjes en schakelaars: Ziet er wat chaotisch uit, maar zal zeker een mooi effect geven in de gesloten wagen. Getuige deze foto's:
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
Was die Tamiya-body dan zo slecht ???
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#4
|
|||
|
|||
denk dat guido the transkit bedoeld
|
#5
|
||||
|
||||
Ik vermoed het ook (heb 'm zelf hier ook liggen....)
![]()
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#6
|
|||
|
|||
Decals zien er goed uit. Welk programma gebruik je eigenlijk voor die te tekenen?
|
#7
|
||||
|
||||
Zoals de titel vermeld, gaat het om een Renaissance, met een Tamiyakit voor onderstel en onderdelen interieur.
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
Dank u wel. Getekend met Correl Draw 12.
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
Nog eens een update.
Het onderstel werd samengebouwd en hiervan helaas geen foto, maar het is identiek als deze: Met dat verschil dat de wielen breder moeten staan, en nog geen klein beetje. De S12 Body staat maar liefst 5mm breder. Dus moest er aan elke remschijf 2,5mm toegevoegd worden langs achter. Hier de schijven: Uit mijn reserveonderdelen heb ik nog eens schijven gevonden, identiek aan deze. Hiervan werd enkel het centrum behouden. Dit werd dan achteraan de schijven gelijmd, waardoor ze dus ongeveer 2,5mm naar buiten zullen komen.
__________________
|
#10
|
||||
|
||||
En dan krijg ik toch al de juiste breedte.
Maar dat volstaat nog niet. De rode pijl wijst op het achterwiel dat volledig tegen de kas komt en dus moet het ding omhoog. Dat werd simpel opgelost door een plaat achterin te lijmen die het ding ongeveer een mm omhoog zal brengen. De groene pijl wijst op de voorwielen die te ver naar achter staan. Dus, schuiven die handel. Ook simpel opgelost door de bevestigingspunten onderaan de schokdempers te verwijderen en te verplaatsen. En dan is het veel beter:
__________________
|
#11
|
||||
|
||||
Nu hij goed op zijn pootjes staat, verder met het interieur.
Wat is gebeurd? Voetenbakken, brandblussers, handrem en reservewiel klaargemaakt en bevestigd. Ook de reeds klaargemaakte middenkonzole werd bevestigd. Hier enkele foto's van de stand van zaken.
__________________
|
#12
|
|||
|
|||
Misschien een domme vraag, maar gebruik je daarvoor foto's die geschaald zijn?
Is daar ergens een how to voor te vinden? ketje |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
![]() In ieder geval heb je de problemen met de spoorbreedte prima opgelost ![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#14
|
||||
|
||||
Ook dit model is er weer eentje om van nabij te volgen. Ferme vorderingen maat
![]() |
#15
|
||||
|
||||
Het is lang geleden, maar hij is toch klaar geraakt. Dus bij deze nog een verslagske van de rest van de werken.
Het interieur werd afgewerkt met rolkooi, die bovenaan wat afgevlakt werd om te passen in de resinbody. Voorts werd er een mat zwart hoedeplankje gemonteerd alsook de stoelen, klaargemaakt volgens het gekende recept. Het dashboard werd gemonteerd, met daarbovenop een kabeltje. Dit zal dienen om de ruit omhoog te duwen en gaat volledig uit het zicht verdwijnen. Vooraan werd het inzetstuk gemonteerd voor de bevestiging van body. Dit werd achterin fel versterkt met plasticbalkjes om te voorkomen dat het ding zou lossen of kantelen na de montage van de body. De body kreeg een mooi laagje vernis en werd voorzien van raamrubbers.
__________________
Last edited by Loixrallyfan; 25-02-2015 at 20:38. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 4 (0 members and 4 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|