![]() |
|
|
||||
|
||||
Project 1-64 Jägermeister
Afgelopen dagen ben ik me wat aan het amuseren geweest met wat Hotwheels-modelletjes aan te passen.
Allereerst een Nissan 240Z, en dat naar aanleiding van een filmpje dat op FB verscheen was. (https://www.facebook.com/RSCspeedcar...1834568945961/) Nu had ik dit modelletje al in mijn 1/64 verzameling zitten, welliswaar in een andere kleur. Op de beurs van Limac vond ik dan een oranje model en dan was het zoeken naar decals die klein genoeg waren. En dit is het resultaat;
|
||||
|
||||
Nog enkele van de Nissan;
|
||||
|
||||
Als 2de model ben ik nu bezig met een VW-dragster busje.
het origineel was een niet al te mooie groene uitvoering, maar ze paste in 1/64 VW-collectie. Eerst werd het busje gedemonteerd. Daarna lichtjes opgeschuurd, ontvet en geprimerd
|
||||
|
||||
Vervolgens werden er 2 lagen TS-12 overheen gespoten;
Eerst was ik van plan om het onderstel met de originele wielen te behouden, maar de achterste staan te ver naar binnen en de voorste te ver naar buiten; Totdat ik dit nog tegenkwam, Fuchsen van een kapot model dat ik op een rommelmarkt kocht louter alleen voor de wielen/bandjes. De achtste zijn even groot, alleen het asje moet wat ingekort worden. De voorste zijn groter, dus dat vergt enige aanpassing van het metalen chassis vooraan en ook hier moet het asje ingekort worden. Maar daar passen we wel een mouw aan ![]() Ze zijn in ieder geval stukken mooier dan de originele.
|
||||
|
||||
Ondertussen staan de nieuwe wieletjes erop, het was meer werk dan gedacht.
Vooral vooraan, de wielen waren groter en breder, dus kwamen er wat aanpassingswerken aan te pas. Uiteindelijk ziet het er voorlopig zo uit Chassis klaar, nu de body nog ![]()
|
||||
|
||||
Ondertussen zijn de decalwerken achter de rug en staat dit busje te wachten om gevernist te worden.
![]() Na het vernissen kan deze verder afgewerkt worden. ![]()
|
|||
|
|||
Leuke vorderingen Johny!
|
||||
|
||||
Ondertussen is dit project afgerond.
Laatste decals werden aangebracht en daarna werd alles nog met vernis overspoten. 2 laagjes ![]() koplampen, pinkers en achterlichten werden nog ingekleurd. Koelribben werden achteraan nog ingekleurd met een tekenpen (0,05)
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|