![]() |
|
|
||||
|
||||
HANS: de scherprechter in de formule 1 ?
Dat er al langer discussie was over het nut en gebruikscomfort van het HANS-systeem is geen geheim. Het lijstje piloten dat er al stevig tegen tekeer ging is indrukwekkend ....
Villeneuve Quote:
Quote:
Quote:
Na de race in Melbourne kwam er nog een verklaring die het HANS-systeem stevig op de korrel neemt .... Quote:
Is dit veiligheid ? to be discussed ....
|
||||
|
||||
Toevallig de piloten die niet best gescoord hebben in de GP van Australië
![]() Mocht Coulthard uitgevallen zijn had hij het ook wel aan die HANS toegeschreven. jan |
|
||||
|
||||
Het is wel mischien wat overroepen, maar 58 ronden met zo'n systeem rondrijden is wel wat anders dan een oefensessie denk ik. ik vind ik het vreemd dat 2 piloten over pijn klagen. Dit kan toch ook niet toevallig zijn?
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Aan de andere kant klagen sommige piloten dan weer helemaal niet. ![]() |
|
||||
|
||||
Feit is wel dat het een gemakkelijk doel is om hun falen aan toe te schrijven. Maar ik denk wel dat het wel wat gewoon worden is ook. Dus volgens mij kan het best wel ( nog ) vervelend zijn.
|
||||
|
||||
Verstappen vond het anders best oké
![]() Misschien zit het wel lekker als je het grind in gaat ? ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Er zijn wel tests die over een GP-afstand gaan, maar die moet je niet zoeken bij Minardi
![]() Tja dan dat gezeur, tuurlijk het zal in den beginnen even pijn doen maar daarna hoor je er niemand meer over. De eerste keer is nooit een succes ![]() Waait wel weer over...........Villeneuve neem ik niet meer helemaal serieus.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Ach aan alles wat nieuw is moet je wennen dus een paar races verder hoor je bijna niemand meer, dat zag je ook in de Amerika die moesten er ook aan wennen en nu, je hoort ze niet meer
|
|
||||
|
||||
Quote:
maar als Nick Heidfeld het volgende zegt Quote:
Dan moet een mens die begaan is met de veiligheid zich toch vragen stellen ... Een veiligheidsmaatregel die meer onveiligheid crëert ![]() ![]() Het punt van mijn pleidooi .... - HANS is nu verplicht geworden zonder dat er naar de argumenten van deze rijders is geluisterd (deze kritiek is er nochtans al maanden). - Je kan deze kritiek (zoals de voorbije maanden zo vaak gedaan is) afwimpelen met argumenten als
Ik had gisteren een spooky gedachte ... Wat als morgen een piloot (die kritiek had op HANS) zich wegens onverklaarbare reden(concentratieverlies ....) te pletter rijdt ... - Ligt het concentratieverlies aan het HANS-device? ... Indien Ja, ... Nemen diegenen die het systeem ontworpen hebben (+ diegenen die het verplicht hebben) dan hun verantwoordelijkheid ??? In My Humble Opinion kan je nooit een veiligheidsmaatregel verplichten zolang alle partijen het over eens zijn dat het veiligheidsbevorderend is ...
|
||||
|
||||
F1-rookie Justin Wilson is in een ziekenhuis opgenomen met een verlamde linkerarm. De jonge Brit raakte gekwetst, nadat zijn HANS-systeem was losgekomen.
Wilson kon de race niet uitrijden. De HANS van Wilson was in de eerste tien ronden losgekomen en begon zo te drukken op de linkerschouder van de rijder. Daarbij werd een zenuw doorboord. pitstop.tv Het team vermoedde eerst dat er een probleem was met de sturing van de Minardi. De auto van Wilson is de enige op de grid zonder powersteering. Wilson hield het ondanks de helse schouderpijn en uitputting nog 41 ronden vol. Toen meldde hij het team dat hij het stuur niet meer kon draaien. In de pits had Minardi bijna 10 minuten nodig om de rijder uit de auto te hijsen. Wilson werd meteen opgenomen in de medische antenne van het Sepang-circuit en daarna overgebracht naar een ziekenhuis. Paul Stoddart, Minardi-baas: "Zijn linkerarm en -schouder zijn helemaal verlamd, hij heeft geen gevoel meer in zijn arm. Volgens een eerste medisch rapport is een zenuw doorboord op de plaats waar de HANS duwde." Rubens Barrichello was de eerste rijder die last kreeg van zijn HANS. De Braziliaan crashte in Australie, uit concentratie gehaald door pijn veroorzaakt door zijn HANS. Voor Maleisie mocht Barrichello na medisch advies zonder het systeem rijden. De vrijstelling voor Barrichello maakte Stoddart kwaad na de race. Justin Wilson zou fit raken voor de volgende GP in Brazilie.
|
|||
|
|||
Over dit HANS systeem zal nog wel een woordje gepraat worden, want het is te opvallend : twee races en twee "slachtoffers" ...
|
|
||||
|
||||
Quote:
dat is zowat de lieveling van de fia
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|