![]() |
|
|
||||
|
||||
PSI terug in de Belcar
Op www.autosport.be staat volgend bericht:
Voorts raakte bekend dat Bouvy niet langer met de GLPK-Porsche 996 Bi-Turbo in het Belcar-kampioenschap aantreedt maar met de GT2 PSI, als teamgenoot van de Fin Markus Palttala. |
|
||||
|
||||
Welcome back zou'k zo zeggen....
de GT2, was da da grijs monster van vorig jaar, met die surfplankgrote spoiler?
|
||||
|
||||
Paltala niet langer op de RTM biturbo dan?
|
|
||||
|
||||
Ofwel staat er natuurlijk een fout in het persbericht en moet het RTM GT2 zijn hé...
|
||||
|
||||
Geen foutje, denk ik.
Als ik mijn eigen collega's van Dailysportscar mag geloven, dan heeft Markus Palttala vorig weekend met een PSI Porsche deelgenomen aan de FFSA GT-wedstrijd in Le Mans (klein circuit) - met zelfs een pole-tijd voor de eerste mache en als resultaat een vijfde en een zevende plaats aan de streep (telkens tegen een vloot Vipers). Volgens de classementslijsten van de FFSA reed hij op een 996-biturbo. Als deze wagen naar de Belcar komt, lijkt het me een serieuze klant voor het podium... Waar het bericht over die GT-2 vandaan komt, weet ik niet. Heeft PSI nog een andere wagen klaar voor de Belcar (owv reglementering)?? Hoe het precies zit tussen Markus en RTM Racing, daarover heb ik ook nog geen info. N.B.: De eerste manche werd trouwens gewonnen door een Biturbo (van Laurent Cazenave), voor drie Vipers. Last edited by JFL; 17-07-2003 at 13:21. |
|
||||
|
||||
Dacht dat de franse biturbo's bij PSI gekocht waren , niet dat ze door PSI ingezet worden maar door plaatselijke teams.
Zo een porsche is natuurlijk altijd welkom ![]() |
|
||||
|
||||
Hmmm,
Dat kan inderdaad wat verklaren. Heeft PSI Palttala ingehaald en werd die aan de Franse klant 'uitgeleend' om een scherpe tijd neer te zetten? Dat was dan alvast gelukt... Maar waarom ze in de Belcar naar een GT-2 zouden gaan en niet opnieuw zo'n dikke biturbo? Budget, waarschijnlijk... Kan natuurlijk ook nog altijd een totale kwak zijn. Last edited by JFL; 17-07-2003 at 13:33. |
|
||||
|
||||
Wat is dan het verschil tussen een GT2 en een dikke Biturbo ?
Heb je dan ook GT2's zonder turbo ... 'k dacht dat het dan GT3's zijn. Dat grijze monster is trouwens verkocht aan een Engelse firma die er op dit moment "Raceopleidingen" mee geeft !!! Die hebben trouwens ook de GT3 van vorig jaar gekocht. |
|
||||
|
||||
mmm... raceopleiding
day1 - PSI GT2 day2 - rolstoel
|
||||
|
||||
Het is geen kwakkel. Het nieuws staat op verschillende sites te lezen. PSI komt terug naar de Belcar met Palttala.
De vraag is dan wie er bij RTM de plaats van de Fin inneemt? |
|
||||
|
||||
Quote:
Die van GLPK was dacht ik geen GT2 motor vandaar geen 996 GT2 vermelding...
|
||||
|
||||
Ik dacht dat voor de GT2 de Porsche Turbo de basis was (met van die dikkere lichtblokken vanachter en luchthappers opzij) en voor de GT3 de carrara of de "gewone" porsche.
Heeft dat daar ook mee verband of?? |
|
|||
|
|||
Bon, we kunnen de puntjes op de i zetten. Marcus Paltalla, die ik net aan de telefoon gehad heb, rijdt in Zolder sowieso voor RTM. Hij blijft ook PSI-piloot in het Frans kampioenschap en weet niets van de deal waarover Bouvy in de pers gesproken heeft.
Het is wel zo dat PSI een wagen (idd een Porsche 996 GT2 Biturbo) aan het bouwen is voor een Franse klant en misschien zetten zij deze wagen in, bij wijze van test, in een Belcar-wedstrijd. Dan zou het kunnen dat Marcus een vrijgeleide krijgt (tel even de indien en als-en). Dit leert ons dat we nieuws checken en doublechecken. Joost Last edited by joost; 18-07-2003 at 15:27. |
|
||||
|
||||
Tja,
Kort samengevat: PSI weer in de Belcar -> misschien Markus Palttala daarbij -> voorlopig absoluut niks van aan Thanks aan Joost voor de telefoontjes naar Finland. |
|
||||
|
||||
Quote:
Met de grijze GT2 mag je als cursist helaas niet rijden........dat is het toetje op het einde van de dag. Als passagier mag je dan ff mee.......de wagen schijnt ook nog te rijden in het britse Porsche Open. Rupert Lewin Racing Ltd. en PSI hebben ook iets van een soort partnerchip.......Rupert is de invoerder van PSI produkten in de UK.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|