![]() |
|
|
||||
|
||||
Gilles Villenueve Chicane
Guys Question :
Zal Circuit Zolder ooit nog terug gaan naar een rappe rechtse ipv van de G.V chicane ???
|
||||
|
||||
Bianchi kan toch ook al tellen als snelle rechtse,
ik denk dat de snelheid over de brug wat hoog zou worden en er is daar niet echt veel plaats om uitloopstroken aan te leggen, met de veiligheid in het achterhoofd denk ik niet dat ze de villeneuve veel sneller gaan maken. |
|
||||
|
||||
Toch wel. Het was eigenlijk dit jaar al gepland, maar het bleek financiëel niet meer haalbaar, zodat het zeker één der volgende jaren zal gebeuren : de Villeneuve chicane verdwijnt en wordt weer een gewone rechtse bocht, maar het stuk circuit achter de chicane komt een pak dichter naar binnen te liggen zodat er een stuk van de huidige camping zal verdwijnen en er aan de buitenzijde van het circuit plaats komt voor afdoende grindbakken. Dit zuig ik niet zomaar uit mijn duim maar is me verteld door Jan Verschraegen himself, wie volgens mij toch bron nummer 1 is als het op wetenwaardigheden van Circuit Zolder aankomt.
|
|
||||
|
||||
Dus de brug ook verbreden? of zie ik dat verkeerd ?
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Jammer dat Circuit Zolder dit niet als toekomstvisie op de site heeft staan.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Persoonlijk zou ik dit bijzonder jammer vinden. Je kan mij dan ook het meest op deze plek vinden tijdens de races. Er valt altijd spektakel te beleven op die plaats. Tenzij men natuurlijk de 90° meer toegankelijk maakt. Want ik ben er zeker van dat op deze plaats en met de nodige veranderingen zoals hierboven reeds gemeld, hier de meeste inhaalpogingen zullen te zien zijn.
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
dus het was toch een nuttige tip die ik gekregen had en geen gezever ... Eindelijk een goede investering voor Zolder ... want nu is et eigenlijk een recht stuk met een chicane ... terug een recht stuk met een chicane ... enz ...
|
||||
|
||||
die chicane is inderdaad een beetje té traag, maar verdwijnen moet hij van mij toch niet hoor!, maak hem een gewoon een beetje sneller, dat kost minder en dat levert toch al een pak meer snelheid op denk ik!
|
||||
|
||||
Quote:
Jammer. Zowel voor piloten als toeschouwers is de Villeneuve in zijn huidige vorm een leuke bocht. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Quote:
Heb toch al veel piloten horen klagen van die chicane. Men spreekt zelf van zolder is meer voor karts door deze bocht. |
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Ik vind de Villeneuve chicane de leukste die er tussenzit.
Van mij moet m zeker nie weg... |
|
||||
|
||||
Ik sluit mij aan bij Kelly .. de Villeneuve chicane is interessant voor zowel publiek als voor de piloten ... een ideale plaats je kunnen te tonen ... lol ... er zou steeds moeten gekeken worden naar het spektakel voor het publiek en voor de inhaalmogelijkheden als piloot ... als we nu allemaal gaan luisteren naar die moeilijke kerels van de FIA dan komen we er nooit uit ...
greetzzz Tom |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|